MŪSŲ KOMPETENCIJOS
Reklama paieškoje
Reklama „Google“ paieškos sistemoje tiesioginiams pardavimams ir užklausų generavimui.
Banerinė reklama
Reklama „Google“ vaizdinės reklamos tinkle žinomumo didinimui, prarastų klientų susigrąžinimui.
Video reklama
Reklama „Youtube“ socialiniame tinkle įvaizdžio formavimui, supažindinimui su įmone ir jos veikla.
Google reklama: dažniausiai užduodami klausimai
Kas yra Google partneriai? Google Ads, kas tai? Kokie Google Ads reklamos tipai? Kaip veikia reklama Google paieškoje? Kada rinktis reklamą paieškoje? Kada sumažinti Google reklamos kainą? Kaip veikia GDN reklama? Kada rinktis GDN reklamą? Kaip sumažinti GDN reklamos išlaidas?Kaip veikia Youtube reklama? Kada rinktis Youtube reklamą? Google Maps reklama, kas tai? Kiek kainuoja Google reklama? Kaip įvertinti naudą? Kaip pradėti Google Ads reklamą?
Kas yra Google partneriai?
„Google Partners“ yra rinkodaros programa, skirta reklamos agentūroms ar trečiosioms šalims, kurios tvarko „Google Ads“ paskyras kitų prekių ženklų ar įmonių vardu. „Google“ partnerio ženklelis parodo, kad įmonės darbuotojai, išlaikydami įvertinimus ir įgydami sertifikatus „Academy for Ads“, pademonstravo „Google Ads“ įgūdžius ir kompetenciją.
Ženklelis taip pat rodo, kad įmonė atitinka „Google Ads“ išlaidų reikalavimus, auga jos ir kliento pajamos, plečiama klientų bazė. Įmonės, pelniusios partnerio statusą, gauna galimybę dalyvauti papildomuose renginiuose, mokymuose ir kt. Taip pat turi galimybę pasiekti naujausius „Google Ads“ reklaminius pasiūlymus savo klientams.
Google Ads – Google AdWords reklama?
„Google Ads“ anksčiau dar žinoma, kaip Google AdWords reklama šiandien laikoma efektyviausia reklamos internete priemone, dėl itin plačių panaudojimo galimybių leidžiančia pasiekti tikslinę prekių ar paslaugų vartotojų auditoriją jiems tinkamiausiu metu bet kurioje pasaulio vietoje. Tarkime, Lietuvoje net 97,13 proc. visų interneto vartotojų informacijos ieško „Google“ paieškos sistemoje, tad vartotojų pasiekiamumas, naudojant Google Ads reklamos priemones, labai platus. Kitas „Google Ads“ (AdWords) privalumas – galimybė dabartiniu metu stebėti investicijų į reklamą grąžą, ir, ją įvertinus, iš karto atlikti norimus pakeitimus. „Google Ads“ užtikrina, kad vartotojai, „Google“ paieškoje įvedę su jūsų preke ar paslauga susijusius raktinius žodžius arba paspaudę ant jūsų reklaminio skydelio ar reklaminio video įrašo, būtų nukreipti į jūsų svetainę.
Google Ads reklamos tipai
Atsižvelgiant į tai, kokių tikslų siekia Jūsų verslas, galima pasirinkti skirtingus „Google Ads“ kampanijų tipus. Pagrindinės ir dažniausiai naudojamos Google reklamos kampanijos:
- Reklama paieškoje (Google paieškos sistema);
- GDN reklama (Google vaizdinės reklamos tinklas);
- Youtube reklama (vaizdo įrašų reklama).
Labiau specifinius verslo poreikius atitinkančios ir rečiau naudojamos Google reklamos kampanijos:
- Google Maps reklama („Google Business“ reklama);
- Gmail reklama (Google el. pašto aplinka);
- Apps reklama („App Store“ ir „Google Play“ reklama).
Taip pat gali būti naudojami ir kiti „Google Ads“ reklaminių kampanijų tipai: „Performance Max“, „Apsipirkimo reklama“ ir kt.
Reklama Google paieškoje
Tekstiniai skelbimai „Google“ paieškos rezultatuose rodomi, kai jūsų naudojami raktiniai žodžiai sutampa su raktiniais žodžiais, kuriuos savo paieškoje naudoja vartotojas. Skelbimai yra rodomi virš organinės paieškos rezultatų arba po jais ir yra pažymimi ženklu „Skelbimas“ arba „Ad“.
Tekstiniai skelbimai gali būti lanksčiai pritaikomi prie vartotojų, kuriems yra skiriami, ir gali būti rodomi:
- pagal vietovę ir matomi tik parinktuose miestuose (jei norite reklamuoti tik ten, kur, pavyzdžiui, yra ir jūsų fizinė parduotuvė ar salonas);
- nustatytomis valandomis (jei norite, kad vartotojai informaciją apie jus rastų, pavyzdžiui, tik darbo valandomis);
- tam tikrai vartotojų auditorijai (tik moterims arba tik vyrams, tik jaunesniems arba tik vyresniems vartotojams);
- konkrečiuose įrenginiuose (pavyzdžiui, tik mobiliuosiuose telefonuose) ir kt.
Kada rinktis reklamą Google paieškos sistemoje?
Šis reklamos tipas lygiai taip pat, kaip SEO paslaugos geriausiai tinka tada, kai vartotojai jau ieško jūsų (arba konkurentų) prekių ir paslaugų. Vadinasi, vartotojas jau turi domėtis tuo, ką parduodate ar paslauga, kurią teikiate. Priklausomai nuo to, kurioje pirkimo kelio stadijoje jis yra, vartotojas paieškai gali rinktis plačius arba tikslesnius raktinius žodžius.
Pavyzdys. Įsivaizduokime, kad jūs turite moteriškų bėgimui skirtų sportinių batelių elektroninę parduotuvę. Norėdama(-s) padidinti pardavimų kiekį ir uždirbti daugiau, nusprendžiate pradėti naudoti Google Ads reklamą. Tarkime, kad dabar yra ankstyvas pavasaris, todėl tai puikus metas pasiekti vartotojus, kadangi ir taip pastebėjote išaugusį vartotojų apsilankymų jūsų svetainėje kiekį. Sukuriate „Google Ads“ paskyrą ir pradedate galvoti, pagal kokius raktinius žodžius jūsų parduotuvės turėtų ieškoti ir ją atrasti potencialūs vartotojai. Pirmieji į galvą ateinantys raktiniai žodžiai galėtų būti „batai“, „bateliai“, „moteriški batai“ ar pan.
Kaip sumažinti Google reklamos kainą?
Nesirinkti tokių plačių raktinių žodžių, jeigu jūsų specializacija yra itin tiksli ir siaura. Patys savaime šie raktiniai žodžiai nėra blogi, tačiau verta prisiminti, kad dažnu atveju konkurencija reklamuojantis pagal plačius raktinius žodžius bus gerokai didesnė, daugiau išleisite paspaudimams ir pasieksite pernelyg plačią auditoriją, kuri nebūtinai bus suinteresuota jūsų parduodama preke.
Pavyzdžiui, parinkus plačios atitikties platų raktinį žodį „batai“, jūsų AdWords reklama „Google“ paieškos rezultatuose bus rodoma ir tada, kai vartotojai ieškos pagal tokias užklausas: „dėvėti batai pigiau“, „batai Lenkijoje“, „suplyšo batai, ką daryti“ ir pan. Akivaizdu, kad šie vartotojai neketi pirkti jūsų parduodamų sportinių batelių, tiesa? Todėl tikslingų raktinių žodžių atrinkimui reikėtų skirti dėmesio, nes tai padės nemažai sutaupyti.
Aptariamu elektroninės parduotuvės atveju, teisingas sprendimas būtų reklamuotis pagal tokius raktinius žodžius: „moteriški bėgimo batai“, „moteriški bėgimo bateliai“ ir kt. Atsirinkus raktinius žodžius, sukūrus reklaminius skelbimus, taip pat svarbu pagalvoti ir apie tai, kas yra jūsų tikslinė auditorija – jeigu parduodate brangius sportinius batelius, galbūt vertėtų reklamos nerodyti itin jauniems vartotojams, tad svarbu parinkti ir demografinius amžiaus nustatymus. Jeigu bateliai skirti tik moterims, galbūt neverta reklamos rodyti vyrams, tad tikslinga pakoreguoti ir reklamų taikymo pagal lytį nustatymus.
Jeigu gerai pažįstate savo pirkėjas ir žinote, kad iš jūsų perka tik vilnietės, galbūt verta rodyti reklamą tik toms potencialioms vartotojoms, kurios gyvena Vilniuje? O galbūt pastebite, kad nemažai batelių nuperka lietuvės moterys, gyvenančios Londone? Tokiu atveju reklamą galima rodyti ir šiame mieste. O atsakymą į klausimą, ką daryti, jeigu apie jūsų parduodamas prekes arba paslaugas vartotojai dar nežino, gali padėti surasti kitas „Google Ads“ reklamos tipas – Vaizdinė reklama.
GDN reklama – banerių reklama
Google Display Network (GDN) dar žinomas, kaip Google vaizdinės reklamos tinklas. Reklaminiai skydeliai, arba baneriai, gali būti rodomi milijonuose svetainių internete. Reklaminiai skydeliai gali būti sukuriami dizainerio arba kuriami pačioje „Google Ads“ sistemoje, tai pigesnė alternatyva, nes jums nereikės mokėti dizaineriui, be to, skelbimus galėsite atnaujinti dažnai ir išbandyti įvairias tekstų bei iliustracijų variacijas. Google Ads reklaminiai skydeliai pažymimi ženklu „Skelb.“ arba „Ad“.
Tam, kad GDN reklama būtų rodoma tik tikslinei ir suinteresuotai auditorijai, vaizdinę reklamą taip pat galima pritaikyti ir rodyti pagal:
- įrenginį, vartotojų gyvenamąją vietą, jų demografines savybes;
- pagal raktines frazes, pomėgius, dominančias sritis (krepšinis, dizainas, sportiniai bateliai ar kt.);
- auditorijas (reklaminius skydelius galima pakartotinai rodyti tiems vartotojams, kurie neseniai lankėsi jūsų svetainėje arba tokiems vartotojams, kurie savo naršymo istorija yra panašūs į šiuos vartotojus;
- paskirties vietas (nurodant konkrečius tinklapius, kur norite, kad būtų rodoma jūsų reklama) ir kt.
Kada rinktis banerių reklamą (GDN)?
Vaizdinė (banerių) reklama komunikacijoje su vartotojais dažniau pasitelkiama tada, kai norima pasiekti potencialius vartotojus, kurie šiuo metu arba dar nežino apie verslo teikiamas paslaugas ar parduodamas prekes, arba nėra apsisprendę dėl jų įsigijimo. Taigi, vertinant bendrai, galime sakyti, kad vaizdinė reklama gali padėti pasiekti tiek naujus vartotojus (taip didindama prekės ženklo, prekės, produkto ar įmonės žinomumą), tiek ir tuos, kurie jau žino apie jūs, pavyzdžiui, jau lankėsi jūsų svetainėje internete, pirko iš jūsų arba domėjosi teikiamomis paslaugomis.
Pavyzdys. Sugrįžkime prie anksčiau aptarto pavyzdžio apie elektroninę parduotuvę, kurioje prekiaujama moteriškais bėgimo bateliais. Įsivaizduokime, kad puikiai sekantis pardavinėti batelius, nusprendžiate plėstis ir taip pat pradėti pardavinėti ir sportines kuprines. Įkeliate prekes į internetinę parduotuvę, užsakius turinio rinkodaros paslaugas sukuriami kokybiški aprašymai, pridedamos profesionalios nuotraukos, galbūt net ir video įrašai – pateikiate visą vartotojui reikalingą informaciją. Tačiau net ir po keletos mėnesių nei viena kuprinė neparduota. Darote logišką išvadą, kad niekas neperka kuprinių jūsų elektroninėje parduotuvėje, nes potencialūs vartotojai kol kas dar nežino, kad jomis prekiaujate, jūsų prekinio ženklo nesieja su naujais produktais.
Norint informuoti vartotojus apie naujas prekes, turite keletą pasirinkimų – vaizdinę (GDN) reklamą galite rodyti žinomumui ir informuoti naujus vartotojus, kurie dar nesilankė jūsų svetainėje, arba rodyti tiems vartotojams, kurie jau lankėsi jūsų svetainėje (remarketingas). Šį pasirinkimą daugiausia lems turimas biudžetas ir norima pasiekti auditorijos dalis. Nusprendus, kaip plačiai norėsite taikyti vaizdinę banerių reklamą, verta taip pat skirti dėmesio ir auditorijos išsigryninimui.
Kaip sumažinti GDN reklamos kainą?
Atsižvelgdami į reklaminės kampanijos tikslą ir turimą biudžetą, parinkite kuo tikslesnę auditoriją vaizdinei reklamai – pagal gyvenamąją vietą, amžių, lytį, naudojamą įrenginį ir kt. auditorijos nustatymus. Žinodami, kokiai auditorijai skirta jūsų reklama, taip pat galite numanyti, kokiuose tinklapiuose internete potencialūs vartotojai lankosi, todėl galite parinkti ir konkrečias svetaines, kur norite, kad būtų rodoma jūsų vaizdinė reklama – tai gali būti naujienų portalai, sporto naujienų tinklapiai, nekilnojamojo turto skelbimų puslapiai, gmail elektroninio pašto dėžutė ar kt. Tinkamai parinkę tikslinę reklamos auditoriją, ne tik sutaupysite biudžeto, bet ir pasieksite auditoriją, kuri yra potencialiai labiausiai suinteresuota jūsų siūloma preke ar paslauga. Sukūrę vaizdinę reklamą ir parinkę auditoriją, kurią norite šia reklama pasiekti, išbandykite įvairias žinutes – jeigu leidžia jūsų verslo specifika, siūlykite nuolaidas, trumpalaikius pasiūlymus ir kuo labiau jūsų potencialiam vartotojui pritaikytas žinutes.
Youtube reklama – video reklama
Video reklama rodoma „Youtube“ soc. tinkle, čia ji atrodo taip:
Priklausomai nuo reklaminės kampanijos tikslo, gali būti pasirenkama iš kelių rūšių, tai –
- praleidžiamieji skelbimai sraute (video reklamos, kurios rodomos prieš, per arba po video įrašų, praėjus 5 sek. tokios reklamos, vartotojas gali ją praleisti, paspausdamas mygtuką „Praleisti reklamą“);
- nepraleidžiamieji skelbimai sraute (tai iki 15 sek. trukmės video reklama, kurios vartotojai negali praleisti) skelbimai sraute;
- „Video Discovery“ skelbimai (rodomi kartu su kitais video įrašų rezultatais ir rodomi vartotojams tik tada, kai jie patys paspaudžia ant skelbimo);
- skelbimai ne sraute (rodomi partnerių svetainėse ir tik mobiliuosiuose įrenginiuose);
- trumpi vaizdo įrašo skelbimai (iki 6 sek. trukmės video reklama, kurios negalima praleisti).
Youtube reklamos pritaikymas pagal vartotojų auditoriją panašus kaip ir reklamos paieškoje bei vaizdinės reklamos – ją galima taikyti pagal įrenginį, auditoriją, demografinius nustatymus, pomėgius, dominančias sritis ir kt. Panašiu principu veikia ir Facebook reklama.
Kada rinktis Youtube reklamą?
Youtube reklama gali būti pasitelkiama tada, kai, panašiai kaip ir vaizdinės reklamos atveju, norima pasiekti naujus vartotojus arba paskatinti veikti tuos vartotojus, kurie jau lankėsi jūsų puslapyje. Youtube reklama, lyginant ją su vaizdine, suteikia didesnes vizualines galimybes pristatyti jūsų prekėms arba paslaugoms, kadangi čia pasitelkiamas video įrašas, garsas. Video reklama gali būti rodoma „Youtube“ kanale bei partnerių svetainėse, todėl ja bus pasiekiami tie vartotojai, kurie „Youtube“ kanale žiūri vaizdo įrašus. Dėl augančio „Youtube“ populiarumo ir už banerinę reklamą pigesnės reklamos formos šiame kanale galima pasiekti ženklią potencialių vartotojų dalį. Vieno paspaudimo kaina, kai reklamą vartotojas paspaudžia „Youtube“, tinkamai parinkus tikslinę auditoriją, dažniausiai būna bent keliolika kartų mažesnė už vieną vaizdinės reklamos paspaudimą,
Patarimas. Kuriant video įrašą, kurį paskui planuojate naudoti Youtube reklamai, reikėtų atsiminti, kad vartotoją sudominti čia turite vos per kelias pirmąsias sekundes, kitu atveju reklamos jis toliau neperžiūrės ir nepamatys, ką siūlote. Reikėtų susikoncentruoti į vieną esminę žinutę, kurią norite pranešti potencialiems vartotojams.
Google Maps reklama, kas tai?
„Google Search“ ar „Google Maps“ (žemėlapiuose) paieškos laukelyje įvedus dominančios paslaugos pavadinimą, įprastai rezultatuose rodomi arčiausiai Jūsų esantys vietiniai verslai, kurie teikia šias paslaugas. Jei pagal Jūsų įvestą raktinę frazę verslai perka mokamą „Google Ads“ reklamą, jų „Google My Business“ verslo profilių skelbimai yra rodomi virš organinės paieškos rezultatų ir yra pažymimi ženklu „Remiama“ arba „Sponsored“.
Su Google Maps reklama vietinis verslas yra labiau pastebimas, todėl gali pritraukti daugiau tikslinio lankytojų srauto į savo interneto svetainę ar fizinį adresą. Taip pat sulaukti daugiau skambučių ar užklausų. „Google My Business“ („Google Mano Verslas“) profilių reklama Google žemėlapiuose įprastai itin aktuali vietiniam verslui, kuris savo klientų negali aptarnauti nuotoliniu būdu: restoranai, viešbučiai, klinikos, autoservisai ir t.t. Dažniausiai Google reklama žemėlapiuose leidžiama kartu su įprastine reklama Google paieškoje. Taip užtikrinamas didžiausios šio reklamos kanalo efektyvumas.
Google reklama, kaina?
Reklaminių skelbimų rodymas nekainuoja, mokama tada, kai vartotojas paspaudžia ant jūsų Google Ads reklamos. „Google“ nėra nustatyto konkretaus mažiausio arba didžiausio biudžeto, todėl pradėti reklamuoti savo prekes ar paslaugas galima ir su nedideliu biudžetu. Tai, kiek iš nustatyto dienos biudžeto išleisite per dieną, priklauso nuo parinktų raktinių žodžių populiarumo, konkurentų veiksmų. Konkreti vieno paspaudimo kaina „Google Ads“ aukcione nustatoma kas kartą, kai vartotojas atlieka paiešką pagal tam tikras raktines frazes, todėl gali būti ir taip, kad skirtingomis dienomis ar skirtingu paros metu to paties raktinio žodžio paspaudimo kaina gali skirtis.
„Google Ads“ aukcionas lemia, kurioje pozicijoje bus rodoma reklama, o įtaką tam daro daugelis veiksnių: paspaudimo kainos siūlymas, numatomas skelbimo paspaudimų rodiklis, nukreipimo puslapio kokybė, skelbimo ir raktinės frazės atitiktis. Taip pat reklamos kainą galima sumažinti gerinant skelbimų kokybę.
Įprastai Google reklamos kaina pirmajai savaitei nustatoma pagal kliento reklamos biudžeto galimybes. Priklausomai nuo rinkos konkurencijos ir paieškų kiekio, mažoms ir vidutinėms įmonėms rekomenduojame reklamos kampanijas „Google“ paieškoje pradėti nuo 5 – 15 Eur dienai., surinktus pakankamą kiekį duomenų, jau galima įsivertinti tikslesnę AdWords reklamos kainą.
Google reklama – kaip įvertinti?
Neretai girdime klausimą – kaip žinoti, ar Google reklama pasiteisina? Norint atsakyti, pirmiausia reikia žinoti, ko siekiama Google reklama. Pavyzdžiui, jeigu reklamos tikslas – augantis prekės ženklo, paslaugos ar produkto žinomumas, tuomet augantis reklamos parodymų kiekis galėtų būti vertinamas kaip teigiamas rezultatas. Jeigu tikslas – daugiau pardavimų arba užklausos formų, tuomet, žinoma, didėjantis jų kiekis ir bus ženklas, kad reklama veikia taip, kaip ir buvo tikėtasi.
Atsižvelgiant į reklamos tikslus, „Google Ads“ taip pat galima pasirinkti ir skirtingas mokėjimo strategijas. Viena iš jų – tai jau aptartas mokėjimas už paspaudimus, kiti galimi būdai – tai mokėjimas už konversijas (naudingus veiksmus, kuriuos svetainėje atlieka vartotojai: pirkimai arba kontaktų, užklausos formų užpildymai ir kt.), nustatant konkrečią kainą, kiek norite mokėti už naudingą veiksmą arba leidžiant nustatymus automatiškai atlikti sistemai, nurodant, kad su esamu biudžetu norite gauti maksimalų konversijų kiekį ir kt. Pasirinkus šį tikslą būtina įsitikinti, jog interneto svetainėje tinkamai fiksuojamos konversijos, taip pat gali būti reikalingas konversijų optimizavimas.
Google Ads reklama – kaip pradėti?
Dar prieš planuojant Google Ads reklamą, būtina turėti potencialaus vartotojo lūkesčius atitinkančią interneto svetainę. Jei nėra galimybės jos susikurti savarankiškai, Jums gali būti aktuali interneto svetainių kūrimo paslauga. Taip pat svarbu nuspręsti, kur norėsite nukreipti vartotoją ir kokią informaciją jam pateikti.
Kitas žingsnis – „Google Ads“ paskyra, kurią nesudėtingai ir nemokamai galite sukurti patys. Pritrūkus žinių, visada gali padėti Google Ads mokymai arba tai už jus atliks „Google Partner“ statusą turinti skaitmeninės rinkodaros agentūra, su kuria nuspręsite dirbti. Turint nukreipimo puslapį ir „Google Ads“ paskyrą, toliau svarbu nuspręsti, kokioms prekių ar paslaugų kategorijoms norite rodyti reklamą, koks bus reklamos tikslas. Kuriant reklamą paieškoje, kitas žingsnis būtų raktinių žodžių atranka, vėliau – ir reklaminės kampanijos bei skelbimų sukūrimas.
Siekiant ne tik turėti kokybišką Google Ads reklamą, bet ir įvertinti investicijų grąžą, į reklamą investuoti efektyviai, rekomenduojama „Google Ads“ paskyrą susieti su „Google Analytics“, nustatyti norimas fiksuoti konversijas pagal reklaminės kampanijos tikslus.