Tinklapių kūrimas

MŪSŲ KOMPETENCIJOS


Internetinės svetainės

Reprezentaciniai tinklalapiai įmonių įvaizdžio formavimui internete, prekių / paslaugų pristatymui.

El. parduotuvės

Elektroninės parduotuvės automatizuotai prekybai ir užsakimų priėmimui internetu.

Individualūs sprendimai

Specifinės web sistemos ir programavimo darbai individualiems kliento poreikiams.

Nemokama konsultacija

+370 636 63387tomas@fad.lt

Tinklapis: kam jis bus skirtas?

Daugybę kartų girdėta garsioji Bill Gates frazė „Jei tavęs nėra internete, tavęs nėra niekur“  gali būti pritaikoma praktiškai kiekvienam verslui – šiandien internete ieškome, kur galėtume užsisakyti roletus, kur pigesni bilietai vasaros kelionei, o kur – nuolaida batams ir pan.

Tai, kad šiandieninis vartotojas, kilus klausimui, atsakymo į jį ieško internete, atveria dideles galimybes verslams, galintiems pateikti atsakymus į tuos vartotojo klausimus arba dar geriau – tiems, kurie gali lengvai išspręsti kilusias problemas. 

O sprendimo būdai gali būti labai įvairūs, pavyzdžiui, patogi elektroninė parduotuvė, kurioje lengvas pirkimo procesas leidžia vartotojui greitai ir patogiai įsigyti jo norimas prekes ar užsakyti paslaugas, arba svetainė, kurioje realiu laiku galima susisiekti su konsultantu, kuris greitai ir profesionaliai atsakys į iškilusius klausimus ir pan. 

Šie vartotojams patogūs internetinių svetainių privalumai patvirtina mintį, kad, siekiant verslo sėkmės, būtina į pagalbą pasitelkti ir internetinę svetainę. Jų priskaičiuojama daugiau kaip milijardas, visos sukurtos tam, kad verslo įmonėms bei kitoms organizacijoms padėtų siekti jų tikslų – pardavimų, užklausų gavimo, kontaktinės informacijos pateikimo ir kt. –  tačiau kaip žinoti, kokia internetinė svetainė yra gera, o kokia bloga? Kokią pasirinkti jums? Ar pakanka, kad svetainėje bus pateikiama gražiai surašyta jūsų įmonės kontaktinė informacija? 

Jūsų verslo sėkmė neabejotinai priklauso nuo dviejų dedamųjų – prekės ar paslaugos, kurią galite pasiūlyti vartotojui, ir nuo paties vartotojo, kuriam tos prekės reikia arba jau visai netrukus reikės. Net ir sukūrę ypač patrauklų produktą, tačiau neradę jam vartotojo, savo verslo tikslų galite ir nepasiekti. Tinklapis jūsų verslui gali pasitarnauti kaip tarpininkas, padedantis ne tik supažindinti vartotoją su prekėmis ar paslaugomis, bet ir palengvinantis tų prekių / paslaugų kelią pas vartotoją. 

Greitai užkraunamas puslapis, stilingas ir funkcionalus jo dizainas, patogiai pateikta informacija, lengvas pirkimo procesas ir kt. aspektai yra svarbūs, galvojant apie vartotoją, kuris jūsų tinklapiu naudosis. Pasitaiko įmonių, kurios klysta manydamos, kad tinklapį kuria sau – tam, kad galėtų įkelti nuotraukas iš darbo išvykų arba turėtų, ką veikti retkarčiais atnaujindamos informaciją kontaktų skiltyje. Tad dar prieš kuriant tinklapį, labai svarbu įvertinti tai, kad jis skiriamas vartotojui, žmogui, kuris ieškos jūsų prekių / paslaugų internete.  

Būtent todėl, kuriant ir tobulinant svetaines, pagrindinis dėmesys skiriamas vartotojo patirčiai (angl. user experience) ir jos gerinimui. Vartotojo patirtis tinklapyje apima jo pojūčius, požiūrį ir veiksmus, kuriuos tame tinklapyje jis atlieka. Tai, kaip svetainėje jaučiasi vartotojas, lemia skirtingi faktoriai, pavyzdžiui, spalvos, nuorodų išdėstymas, mygtukų vieta ir kt. Jeigu vartotojo patirtis jūsų tinklapyje bus teigiama, tai darys didelę įtaką jo apsisprendimui konvertuoti – atlikti naudingą veiksmą: atsiųsti užklausą, peržiūrėti video įrašą, nusipirkti prekę ar kt. Jeigu patirtis nebus tokia teigiama, tinklapio elementai bus erzinantys, nepatogūs, turinys ilgai nebus užkraunamas, didelė tikimybė, kad vartotojas po keletos sekundžių jūsų tinklapį uždarys.

Tinklapis: koks jis turi būti?

Naudingas. Tam, kad vartotojas noriai ir pakartotinai lankytųsi jūsų tinklapyje, jis pirmiausia turi vartotojui duoti realios naudos – suteikti visą reikalingą informaciją apie įmonę, kontaktus, leisti lengvai su jumis susisiekti ar įsigyti prekes, supažindinti su reikalinga informacija, suteikti naujų žinių ir kt. Kuo svetainė naudingesnė vartotojui, tuo didesnę įtaką tai daro ir teigiamai vartotojo patirčiai.

Lengvai naudojamas. Visų pirma, svetainė turi būti patogiai ir paprastai naudojama visiems vartotojams. Nepaisant to, iš kokio įrenginio vartotojai atėjo, turinys turėtų būti aiškus tiek jį matant kompiuterio, tiek ir mobiliojo telefono ekrane. Tad pritaikymas naudojimui skirtinguose įrenginiuose – būtina šiandieninio tinklapio savybė. Taip pat svarbu, kad pagrindinė informacija būtų išdėstyta taip, kad vartotojas lengvai suprasti, kur ir kokią informaciją jis toliau gali rasti tinklapyje. Rekomenduojama, kad visa informacija tinklapyje būtų randama ne daugiau negu trijų mygtukų paspaudimu, o užklausų arba kontaktų formos, kurias siūloma užpildyti vartotojui – trumpos ir nesudėtingos. Aiškus meniu ir nesudėtinga navigacija taip pat vertinami kaip tinklapio privalumai. 

Pasižymintis aiškia navigacija. Rekomenduojama, kad vartotojo judėjimą svetainėje nustatytų jo pagrindinė navigacine dalis – meniu. Svetainės meniu – tai pirmojo lygio nuorodos, kurios svetainėje pateikiamos arba jos viršuje, kur išdėstomos iš kairės į dešinę, arba svetainės (dažniausiai) kairiajame krašte ir čia dėstomos iš viršaus į apačią. Įprastai pirmuoju atveju pačios populiariausios ir vartotojams svarbiausios nuorodos būna išdėstomos kairėje ir dėstomos į dešinę, mažėjančio populiarumo tvarka. Antruoju atveju populiariausios meniu nuorodos pateikiamos viršuje ir dėstomos į apačią, mažėjančios populiarumo tvarka. Rekomenduojama pernelyg smulkiai neišskaidyti nuorodų tinklapyje ir, kuriant meniu kategorijas, apsiriboti daugiausia 7-8. Tam, kad vartotojas lengvai orientuotųsi tinklapyje ir greitai galėtų pereiti į kitas jo skiltis, patartina, kad meniu visuose svetainės puslapiuose būtų rodomas toje pačioje vietoje. Kai kuriais atvejais tinklapiuose taip pat yra naudojamos ir išnašos. Išnašos – tai nuorodos svetainės apačioje. Dažniausiai čia būna pateikiama bendrinio pobūdžio informacija. 

Patrauklus. Vartotojo patirčiai tinklapyje, visai kaip ir fizinėje parduotuvėje, didelę įtaką daro vaizdai, spalvos, šriftai, šriftų dydis ir kiti vizualiniai tinklapio elementai, todėl jiems taip pat reikėtų skirti nemažai dėmesio. Visi žinome, kad skirtingos spalvos gali skatinti skirtingą vartotojų elgseną. Vis tik tinklapiuose rekomenduojama rinktis tarpusavyje derančias spalvas, kontrastuojančias su teksto spalva, kad pateikiama informacija vartotojui būtų aiškiai ir patogiai įskaitoma. Neįskaitomai pateikta (pavyzdžiui, per mažu arba per blankiu šriftu) net ir pati kokybiškiausia tekstinė informacija vartotojui bus visai nenaudinga, jeigu tinklapyje jis niekaip nepajėgs jos perskaityti.

Paprasto dizaino. Įmantrių ir netikėtų formų elementai tinklapyje vartotojų gali būti vertinami kaip erzinantys ar pertekliniai. Vietoje to, kad patrauktų vartotojo dėmesį ir paskatintų atlikti veiksmą, pavyzdžiui, paspausti ant mygtuko ir pereiti į kitą skiltį puslapyje, jie gali tik išblaškyti, nukreipti vartotojo dėmesį nuo to veiksmo, kurį jis ketino atlikti. Kvadratinės, stačiakampės formos yra tinkamas patogaus, stilingo, funkcionalaus tinklapio dizaino pasirinkimas.

Tikslingas. Nepaneigiama tai, kad vizualiai patrauklus ir informatyvus tinklapis padeda formuoti teigiamą vartotojų nuomonę apie jūsų verslą, produktą, tačiau svarbu neužmiršti, koks yra pagrindinis jūsų tinklapio tikslas. Jeigu tai yra pardavimai, tinklapis žingsnis po žingsnio turi paskatinti vartotoją atlikti pirkimą, pasiūlydamas jam lanksčiausią įmanomą funkcionalumą, lengvą informacijos suvedimą, prekės įdėjimą į krepšelį ir greitą bei paprastą pirkimo procesą. Reikalingos nuorodos, mygtukai, kvietimai atlikti veiksmą (angl. call to action) turi būti matomoje vietoje, kad vartotojui nereikėtų vargti ir gaišti laiko, jų ieškant. Jeigu tinklapio pagrindinis tikslas – pritraukti kuo daugiau užklausos formų užpildymų, tuomet taip pat nerekomenduojama šios užklausos formos pateikti giliai puslapyje, ši galimybė vartotojui turi būti matoma jau paties pirmojo kontakto su tinklapiu metu. Jeigu elektroninėje parduotuvėje vartotojas visuomet mato krepšelio ikoną (kas aiškiai leidžia suprasti, kokia pagrindinė elektroninės parduotuvės idėja), atitinkamai ir šiuo atveju mygtukai, skatinantys vartotoją su jumis susisiekti, palikti užklausą ar kitu būdu konvertuoti, turi būti aiškiai matomi ir paprastai bei suprantamai paskatinti vartotoją atlikti norimą veiksmą, pavyzdžiui, „Susisiekime“, „Susisiekite“, Prisijunkite“ ir kt., priklausomai nuo jūsų tikslo.

Tinklapio dizainas: ką pasirinkti?

Tinklapių kūrimasVertinant tinklapio dizainą, kyla nemažai diskusijų, o tinklapius kurti planuojantys verslai neretai dizaino klausimus nori spręsti labai kūrybiškai, įsivaizduodami, kad perkrautas tinklapis bus labai patrauklus vartotojui, o ryškios spalvos, pabraukti užrašai, mirksintys elementai padės atkreipti daugiau vartotojų dėmesio. 

Su tuo dažniausiai nesutinkame ir siūlome praktiškai patikrintus ir pasitvirtinusius patarimus bei sprendimus. Tikime, kad tvarkingas ir neperkrautas tinklapis prisidės prie teigiamos vartotojų nuomonės apie įmonę suformavimo. 

Dar vienas svarbus aspektas, galvojant apie tinklapio dizainą, yra ir tai, kokiam vartotojui jis bus skiriamas. Pagal naršymo intenciją, vartotojai gali būti skirtingi: vieni ieško kuo daugiau turinio, nuotraukų, video įrašų, jiems nebus reikalingi dideli teksto kiekiai; kiti, priešingai – gali ieškoti detalios informacijos, pateikiamos tekstu; vieni į svetainę gali ateiti, tiksliai žinodami, kokios prekės jie ieško (tad jiems bus reikalingas vienoks funkcionalumas, pavyzdžiui, patogi paieška puslapyje), o kiti – ateis vedini smalsumo ir visai netikėtai nusipirks prekę, nes jiems, pavyzdžiui, tinkamu metu bus parodyta vaizdinė iššokanti reklama.

Bendras tinklapio dizainas lemia pirmąjį įspūdį, kurį apie jus susidarys jūsų potencialus vartotojas, todėl jam tinklapių kūrime skiriame daug dėmesio – diskutuojame ir ieškome konkrečios įmonės ar organizacijos poreikius geriausiai atitinkančių dizaino sprendimų. 

Tinklapio turinys: ką skelbti?

Parinkus svetainei dizainą, labai svarbu ir tai, koks turinys joje bus skelbiamas. Kaip jau aptarėme anksčiau, svarbu, kad svetainė vartotojui teiktų naudą, o tai vartotojas dažniausiai ir greičiausiai įvertins per jam pateikiamą turinį. Kuriant turinį tinklapiui, svarbu atsiminti tai, kad vartotojai internete ieško kiek kitokios informacijos negu knygoje, jie nėra pasiruošę čia praleisti daug laiko, o, greitai neradę reikiamos informacijos jūsų tinklapyje, jos gali nueiti paieškoti ir pas jūsų konkurentus. Kaip tik todėl vertėtų įsidėmėti, kad:

  • tinklapio tekstai turi būti aiškūs, konkretūs, jų svarbiausios dalys – paryškintos ar kitaip išskirtos. Skubantys vartotojai šiandien retai atidžiai skaito visą tekstą, kuris dominančiais klausimais talpinamas internete, nes informacijos kiekiai yra per dideli. Todėl jau antraštėje turi būti pateikiama esminė informacija, o dvi pirmosios teksto pastraipos turėtų ją papildyti. Teksto išskyrimas į pastraipas ar punktus taip pat padeda išyškinti svarbiausias idėjas, tad nevenkite teksto išskaidyti. Kurdami tekstus (arba užsakydami juos pas profesionalius autorius) tinklapiui, nepamirškite, kad galutinis tekstų skaitytojas – tai jūsų vartotojas, kuriam pateikiamas tekstas turi būti ne tik įdomus, bet ir naudingas, tai yra, suteikiantis jam reikalingą informaciją, kurios jis galbūt nerado niekur kitur. Aprašydami parduodamas prekes ir paslaugas, pateikite vartotojams ne tik technines specifikacijas, pasistenkite pridėti, jeigu parduodamos prekės ar paslaugos tai leidžia, ir originalių įžvalgų, pastebėjimų, aprašymų, kurie išskirs jus iš konkurentų, padės vartotojams apsispręsti. Pasitelkti kūrybingi teksto elementai gali pabrėžti jūsų išskirtinumą.
  • atsiliepimai ir rekomendacijos kuria pasitikėjimą. Vietoje to, kad vien tik aprašytumėte, kokie geri specialistai esate ir kokie kokybiški jūsų atliekami darbai (ši informacija taip pat gali būti naudinga), pamėginkite į pagalbą pasitelkti savo buvusius / esamus klientus. Ir būtent jų lūpomis kalbėkite apie tai, kaip gerai dirbate. Rekomendacijos iš įmonių, kurioms jau suteikėte paslaugas ar pardavėte prekes, parodys jus kaip patikimus, išmanančius savo darbą.
  • tinklaraščio įrašai rodo jūsų profesionalumą. Rekomenduojama čia dalintis naujausiais jūsų srities atradimais, pakeitimais, informacija. Parodykite potencialiems vartotojams, kad esate profesionalai, išmanantys visas naujausias tendencijas, sekantys ir besidomintys tuo, kas vyksta rinkoje. Tai, kad išmanote naujas technologijas ir savo srities tendencijas, padės formuoti jūsų, kaip kompetentingo verslo ar organizacijos, įvaizdį. Be to, dažnai papildomi, atnaujinami tinklaraščio įrašai vartotojams parodys, kad ir jūsų tinklapis yra naudojamas, dažnai atnaujinamas.
  • tinklapio formos turėtų būti aiškios, paprastos ir lengvai užpildomos. Nesvarbu, ar tai būtų užklausos forma, ar naujienlaiškio prenumerata, naujo vartotojo registracija ar pirkėjo duomenų pateikimo forma, jos neturėtų skatinti vartotojo pasimetimo. Jeigu vartotojas nesupranta, kodėl ji prašoma įvesti tiek daug duomenų, labai tikėtina, kad jis nuspręs nebetęsti formos pildymo. Kuo paprastesnės ir suprantamesnės formos – tuo didesnė tikimybė, kad daugiau vartotojų jas užpildys. 

Tinklapio kūrimas: nuo ko pradėti?

Priklausomai nuo norimo funkcionalumo ir kitų individualių pageidavimų, tinklapio kūrimas gali trukti nuo kelių dienų iki kelių mėnesių. Aptarkime jūsų lūkesčius drauge, o tada jau bus aišku, nuo ko pradėti.