Facebook reklama

MŪSŲ KOMPETENCIJOS


Komunikacija

Turinio kūrimas, komunikacija įvaizdžio formavimui ir auditorijos auginimui soc. tinkluose.

Reklama

Vaizdinė, video reklama „Facebook“ ir „Instagram“ soc. tinkluose žinomumo didinimui, pardavimams.

Remarketingas

Tinklalapių reklama „Facebook“ ir „Instagram“ soc. tinkluose prarastų klientų susigrąžinimui.

Nemokama konsultacija

+370 636 63387tomas@fad.lt

„Facebook“ reklama: kas tai?

Šiandien dažnas mūsų dieną pradeda, peržiūrėdamas naujienų srautą socialiniuose tinkluose, kelis ar keliolika kartų peržvelgia jį per dieną ir dar patikrina prieš miegą. Visi, nuo tų, kurie tik pasyviai sekame naujienas, iki tų, kurie socialiniuose tinkluose aktyviai dalinamės savo gyvenimo akimirkomis su draugais ir sekėjais, būtent socialiniuose tinkluose vis aktyviau ieškome atsakymų į klausimus ir problemų sprendimų, konsultuojamės, dalinamės teigiamais ar neigiamais įspūdžiais. Tad nereikėtų manyti, kad ir jūsų potencialūs pirkėjai ar paslaugų vartotojai nuo jūsų labai žymiai skiriasi. Socialiniai tinklai yra puiki vieta juos pasiekti. 

Statistika rodo, kad daugiau kaip 1,5 mln. Lietuvos gyventojų, užsiregistravusių „Facebook“ gali būti vertinami kaip jūsų potenciali auditorija. Aišku, mažai tikėtina, kad norėsite pasiekti juos visus. Tinkamai parinkus auditoriją, reklaminės kampanijos strategiją, siunčiamą žinutę ir kitus reklamos elementus, „Facebook“ galite užmegzti kontaktą su savo potencialiais vartotojais, vėliau santykius palaikyti ir ugdyti lojalius pirkėjus. Tam svarbu apžvelgti pagrindinius klausimus: kokį reklamos tipą pasirinkti? Kokias strategijas pasirinkti? Ar galiu tai atlikti pats? Ir kt.

Su klausimu, ar reklama „Facebook“ kanale laikome tik tuos įrašus, kurie kaip remiami (angl. Sponsored) įrašai parodomi vartotojų sraute bei tas reklamas, kurios rodomos dešinėje lango juostoje, ar ir bendrą verslo komunikaciją su vartotojais savo „Facebook“ profilyje, susiduriame dažnai. Tinkamą savęs reprezentavimą įmonės profilyje, tikslinės informacijos skelbimą ir kokybiško turinio skleidimą taip pat neabejotinai vertiname kaip reklamą. 

„Facebook“ reklama: kokia nauda?

Informuoja. Lankydamasis verslo „Facebook“ profilyje, vartotojas dažnu atveju turi aiškų poreikį, kurį šis profilis turėtų padėti patenkinti, tai gali būti noras susipažinti su įmonės ar individualaus kūrėjo atliekamais darbais arba teikiamomis paslaugomis, perskaityti kitų vartotojų atsiliepimus ir rekomendacijas ar nusiskundimus, susisiekti su įmone ir pan. Svarbu, kad vartotojo turimi lūkesčiai, apsilankius paskyroje, būtų patenkinti ir jis čia rastų reikalingą informaciją – vaizdinę ar tekstinę. 

Susidūrus su problema, kai vartotojai į verslo Facebook“ profilį neužsuka, pirma kylanti idėja, kad jam trūksta žinomumo, žinoma, yra tiksli, o sprendimas žinomumą didinti, pasitelkus „Facebook“ reklamą, teisingas. „Facebook“ reklama padės skleisti informaciją apie jūsų verslo paskyrą, taikomą nuolaidą prekėms ar specialų pasiūlymą paslaugoms.

Formuoja įvaizdį. Tikslingas teigiamo verslo įvaizdžio kūrimas yra pastangų ir laiko reikalaujantis procesas, neabejotina, kad didelę įtaką verslo įvaizdžiui daro ir jo „Facebook“ paskyra. Labai tikėtina, kad paskyra, kurioje nepateikiama jokia kontaktinė informacija, dalijamasi nekokybiškomis nuotraukomis arba netgi visai su įmonės veikla nesusijusiomis žinutėmis, nepadės kurti solidžios įmonės įvaizdžio. Greičiau priešingai – vartotojui nesinorės nieko bendra turėti su nepatikimai save pozicionuojančia įmone.

Pavyzdžiui, apsilankius įmonės, teikiančios skubią santechnikų pagalbą, „Facebook“ profilyje ir neradus joje telefono numerio, kuriuo būtų galima išsikviesti santechniką, pagrindinis vartotojo lūkestis liks nepatenkintas, o įmonei vartotojo pasąmonėje prilipdoma nepatikimos įmonės, kuri nevertina vartotojų, etiketė. Tuo tarpu tvarkinga „Facebook“ paskyra, kurioje pateikiama vartotojui naudinga ir reikalinga informacija, vartotoją paskatins ne tik susisiekti ar atlikti kitą norimą veiksmą, bet taip pat sukurs savo vartotojais besirūpinančios įmonės įspūdį. Tačiau tai jau verslo „Facebook“ profilio turinio vertinimas. 

Grįžtant prie reklamos, pastebėtina, kad ji – nenuginčijamai svarbus įrankis, kuriant verslo įvaizdį „Facebook“. Svarbu, kad reklamos tekstuose ir vizualiniuose elementuose būtų išlaikomas stiliaus vientisumas ir reklama būtų lengvai susiejama su verslo įvaizdžiu – pasitelkiamos panašios spalvos, stilius, logotipai, į vartotojus kreipiamasi, išlaikant tą patį santykį kaip ir bendroje komunikacijoje („Sveikas“ ar „Laba diena“; „Įsigyk“ ar „Įsigykite“ ir pan.).

Padeda pažinti vartotoją. „Facebook“ suteikiama vartotojų interaktyvumo galimybė labai lengvai leidžia verslams įsivertinti, ar pateiktas įrašas įdomus bei naudingas vartotojams – nesudėtinga apskaičiuoti, kuri dalis vartotojų įsitraukė į pateiktą turinį: spaudė „Patinka“, komentavo ar dalijosi įrašu. Išbandant skirtingus įrašų tipus, reklamoje akcentuojant vis kitas prekių ypatybes, galima išsiaiškinti, kurie iš šių aspektų patys aktualiausi vartotojams ir vėlesnėse reklamose daugiausia dėmesio skirti būtent jiems. Natūralu, kad, pavyzdžiui, pigesnių keptuvių reklamoje vartotojas kaip svarbiausią informaciją gali vertinti keptuvės kainą, tad jam bus svarbi ši informacija. Tuo tarpu brangias keptuves reklamuojančiam verslui, pažįstančiam savo vartotoją, tikėtina, kaina reklamoje nebus esminis elementas, čia didesnę svarbą turėtų funkcionalumas, tie keptuvės parametrai, kurie užtikrina jos kokybę ir kt., tad reklamoje verta akcentuoti juos. Šioms įžvalgoms labai svarbu gerai pažinti savo vartotoją. O šiame procese verta pasitelkti ir „Facebook“ reklamos galimybes. 

Kuria ir palaiko ryšį. „Facebook“ reklama leidžia priminti savo vartotojams arba potencialiems vartotojams apie save, iš anksto numatytu periodiškumu. Kas kuris laikas vartotojo naujienų sraute parodoma jūsų reklama užtikrina, kad vartotojas neužmirš jūsų, o vartotojui, kuris apsilankė jūsų puslapyje ir vėliau atėjo į „Facebook“, pasiūlę ypatingą akciją (pasitelkę remarketingą), kursite su juo santykį, nes ne tik priminsite apie save, bet ir suteiksite vartotojui naudos.

Be viso to, nuolat didėjantis „Facebook“ funkcionalumas leidžia jūsų vartotojams apsipirkti tiesiai „Facebook“ paskyroje arba iš reklamos. Todėl aišku, kad „Facebook“ negalime laikyti vien tik informacijos pateikimo ir komunikavimo su vartotojais platforma, drauge tai ir vieta, kur vartotojai gali įsigyti patikusias prekes ar paslaugas greitai ir patogiai. 

Kokie pagrindiniai „Facebook“ reklamos tipai?

Vertinant bendrai, galime apsibrėžti, kad susiduriame su dviem reklamos „Facebook“ tipais:

Verslo paskyros administravimas. Labai svarbu vartotojams pateikti kuo daugiau reikalingo ir jiems naudingo turinio apie jūsų verslą – jei teikiate maitinimo paslaugas, rekomenduojama paskyroje būti pasidalinus su vartotojais ne tik jūsų kontaktiniais duomenimis, interjero nuotraukomis, bet taip pat ir meniu, jei svečiams siūlote dienos pietus, puiki idėja dar iš ryto pateikti meniu ar patiekalų nuotraukas vartotojams ir taip juos pakviesti papietauti pas jus. Štai ir idėja, kaip „Facebook“ profilį periodiškai galite atnaujinti turiniu, kuris bus naudingas vartotojams ir glaudžiai susijęs su jūsų verslu. Norėdami, kad apie jūsų teikiamus dienos pietų pasiūlymus sužinotų kuo daugiau vartotojų, galite rinktis keletą žinomumo didinimo galimybių – užsakyti mokamą reklamą (apie ją kiek vėliau), arba pasitelkti kitus būdus.

Pavyzdžiui, norėdami, kad dienos pietų į jūsų kavinę užsuktų kuo daugiau svečių, savo „Facebook“ paskyroje sekėjų galite paprašyti, kad jie pasidalintų dienos meniu nuotraukomis su savo draugais. Jeigu aktyvumas pernelyg vangus, galite surengti trumpus (tarkime, kelių valandų trukmės) žaidimus, skatindami dalintis žinute, o vienam burtų keliu išrinktam vartotojui pietus padovanoti.

Tai tik vienas iš galimų komunikacijos „Facebook“ variantų. Svarbu tai, kad žinutės, nuotraukos ir kita informacija, kuria dalinatės su savo sekėjais, esamais ar potencialiais prekės / paslaugos vartotojais, tiesiogiai priklauso nuo jūsų pasirinktos komunikacijos strategijos, verslo specifikos. Komunikacija, kuti tinka maitinimo paslaugas teikiančiam verslui, ne visais atvejais tiks drabužių parduotuvei, įdarbinimo agentūrai ar kt., todėl labai svarbu atsižvelgti ir į verslo išskirtinumus. 

Aptartas maitinimo paslaugas teikiančios įmonės komunikacijos „Facebook“ kanale pasiūlymas didins jūsų verslo ir paslaugos žinomumą, tačiau ne visais atvejais apsaugos nuo netinkamos auditorijos pasiekiamumo. Tad verta aptarti ir antrąjį reklamos „Facebook“ būdą.

Mokama reklama. Ji leidžia jūsų verslą, prekę, paslaugą, akciją ar trumpalaikį pasiūlymą pristatyti tik tiems vartotojams, kuriuos jūs patys norite pasiekti. Parinkus tikslias demografinių ir kt. auditorijos nustatymų variacijas, galite pasiekti siauras auditorijas, kurios bus potencialiai labiausiai suinteresuotos informacijos apie jūsų produktą gavimu. 

Kurdami ir formuodami verslo komunikaciją „Facebook“ tinkle, sėkmingi verslai daug dėmesio skiria kokybiško turinio skelbimui pačioje paskyroje, o norėdami čia pritraukti daugiau vartotojų arba paskatinti juos atlikti konversiją (susisiekti, nusipirkti prekę ar kt.), dažnai pasitelkia ir papildomas reklamos priemones. Jūsų „Facebook“ profilyje skelbiamas turinys, reklamuojamos žinutės turėtų būti vizualiai patrauklios, ne tik skirtis nuo konkurentų, bet ir sudominti vartotoją, kuriam ir yra skirtos. 

„Facebook“ reklama: kiek investuoti?

Nemokama Facebook reklamaPlanuojant reklamą naujame kanale, svarbus plano etapas – biudžeto nustatymas. Norėdami suskaičiuoti, kiek verta išleisti reklamai „Facebook“, pirmiausia turite žinoti, kokių rezultatų tikėsitės iš reklamos šiame kanale – daugiau pardavimų, užklausų, didelio auditorijos pasiekiamumo (daug reklamos parodymų) ar kt.? Atsakymai skirsis, priklausomai nuo jūsų verslo specifikos. 

Jeigu grįžtume prie maitinimo verslo pavyzdžio, tikėtinas atsakymas būtų toks, kad verslas iš „Facebook“ reklamos tikisi padidėjusio vartotojų, kurie ateina pavalgyti per pietus, skaičiaus. Ir tai nebūtų klaidingas lūkestis, tačiau to šimtu procentų užtikrinti negalime, nes vartotoją nuo meniu pamatymo ir susidomėjimo iki atėjimo į kavinę gali paveikti daugybė nuo reklamos kokybės nepriklausančių veiksnių – subjuręs oras, pavėlavęs autobusas ir kt. Šiuo atveju tikslinga būtų vertinti reklamos pasiekiamumą, tai yra, kiek vartotojų pamato įrašą. Būtent už tai ir būtų mokama. Jeigu laikysime, kad užvakar įrašą su dienos pietų nuotrauka pamatė 20 vartotojų, o šiandien, jį pareklamavus, pamačiusių vartotojų skaičius šoktelėjo iki 100 arba 1000 vartotojų, ko gero, sutiksime, kad reklama tikslą pasiekė. Už ką mokate? Apskaičiuojame vieno vartotojo, kuris pamatė dienos pietų įrašą, kainą ir preliminariai galime paskaičiuoti, kiek reklama jums kainuos rytoj, ateinančią savaitę ar mėnesį. Tad aišku, kad geriausia būsimas investicijas apskaičiuoti tada, kai jau turime sukaupę praeities duomenų.

„Facebook“: kuo naudingas darbas su agentūra?

Sukurti savo verslo paskyrą „Facebook“ tinkle, ją profesionaliai administruoti, aktyviai komunikuojant su vartotojais, skelbiant jiems aktualų turinį, neabejotinai galite ir jūs patys. Arba galite šį darbą patikėti agentūrai. Kodėl? Nes galime: 

  • atlikti profesionalų dabartinės jūsų reklamos auditą ir pateikti rekomendacijas, remdamasi tuo, kokie duomenys jau yra surinkti; 
  • padėti išsigryninti jūsų tikslinę auditoriją. Aptarus, kas yra jūsų tiksliniai vartotojai, lengviau parinkti reikiamas priemones jiems pasiekti;
  • padėti sukurti jūsų „Facebook“ reklamos strategiją ir tikslingai veikti, siekiant ją įgyvendinti;
  • pasiūlyti visas reikalingas profesionalias paslaugas vienoje vietoje: tekstų kūrimą, dizainą ir kt.;
  • pateikti ne tik statistines ataskaitas, bet ir rekomendacijas, pasiūlymus, kaip „Facebook“ reklamą, siekiant jūsų verslo tikslų, vystyti toliau ir efektyviau.