MŪSŲ KOMPETENCIJOS
Užklausos
Tikslinių klientų užklausų generavimas „Facebook“ ir „Instagram“ soc. tinklų aplinkoje.
Srautas
Reklama „Facebook“ ir „Instagram“ soc. tinkluose tikslinio klientų srauto generavimui.
Pardavimai
El. komercijos reklama „Facebook“ ir „Instagram“ soc. tinkluose, prarastų klientų susigrąžinimas.
Facebook ir Instagram reklama: dažniausiai užduodami klausimai
Kas yra Meta sertifikatas? Facebook reklama, kas tai? Socialinių tinklų marketingas, kas tai? Ar būtina pirkti mokamą reklamą? Instagram reklama, kas tai? Messenger reklama, kas tai? Kokia reklamos kaina? Meta reklama, kaip pradėti? Kaip įvertinti reklamos efektyvmą? Kada verta dirbti su agentūra? Kaip apsaugoti paskyras?
Kas yra „Meta“ sertifikatas?
„Meta Certified Digital Marketing Associate“ sertifikatas suteikiamas skaitmeninės rinkodaros specialistams, turintiems aukštus reklamos kampanijų valdymo įgūdžius, gebantiems puikiai naudotis „Meta“ technologijomis ir gerai išmanantiems reklamos politiką praktikoje, siekiant kuo efektyviau administruoti „Facebook App“, „Instagram“ ir „Messenger“ reklamos kampanijas.
Sertifikatas įgyjamas egzamino metu įvertinant specialisto kompetenciją atliekant „Facebook“, „Instagram“ ir „Messenger“ pagrindinio lygio funkcijas ir kuriant efektyvius reklamos sprendimus klientams. Egzaminą būtina perlaikyti kas 24 mėnesius iš naujo. Taip užtikrinamas periodinis specialisto žinių atnaujinimas ir kompetencijos išlaikymas.
Mokama Facebook reklama: kas tai?
Šiandien dažnas savo dieną pradeda naršydamas socialiniuose tinkluose, ir būtent čia, peržiūrėdamas naujienų srautą, kelis ar keliolika kartų per dieną bei patikrindamas prieš miegą, vartotojas susiduria su dviem skirtingomis informacijos sklaidos formomis: mokama Facebook reklama ir natūralia turinio sklaida. Abu šie metodai, nuo pasyvaus naujienų sekimo iki aktyvaus gyvenimo akimirkų dalijimosi su draugais ir sekėjais, yra svarbūs tiek įmonėms, tiek paprastiems vartotojams, tiek nuomonės formuotojams.
Mokama Facebook reklama (fb reklama), rodoma kaip remiami įrašai vartotojų sraute ar dešinėje lango juostoje, leidžia tiksliai nustatyti, kam bus rodomas Jūsų turinys, padidina pasiekiamumą ir suteikia galimybę testuoti auditorijas / reklamos turinį. Ji reikalauja biudžeto, bet suteikia geras sekimo ir analizės galimybes.
Natūrali turinio sklaida vykdoma bendraujant su vartotojais per įmonės „Facebook“ profilį, orientuotas į esamus sekėjus ir jų tinklus. Ši forma yra autentiškesnė, skatina bendruomenės įsitraukimą ir ilgalaikius ryšius, tačiau jos pasiekiamumas yra mažesnis ir priklauso nuo organinio įsitraukimo. Čia nėra galimybės segmentuoti auditorijos, ar atlikti turinio testavimo.
Abi strategijos svarbios norint pasiekti didesnę auditoriją, kuri, kaip rodo statistika, Lietuvoje „Facebook“ platformoje siekia daugiau kaip 1,8 mln. vartotojų. Pasirinkus tinkamą auditoriją, reklamos strategiją ir turinio tipą, galima efektyviai bendrauti su potencialiais klientais, palaikyti ryšius ir ugdyti lojalumą. Tačiau svarbu atsiminti, kad ne visada būtina pasiekti kuo didesnė auditorijos dalį – svarbu pasirinkti, kuris metodas geriausiai atitinka jūsų verslo tikslus ir galimybes, jog pasiektumėte tik tikslinę auditoriją.
Ar būtina pirkti mokamą reklamą?
Lankydamasis verslo „Facebook“ profilyje, vartotojas / potencialus klientas ieško konkrečios informacijos, tačiau ar būtina tam naudoti mokamą reklamą?
Visų pirma, verslo „Facebook“ profilio paskirtis yra patenkinti vartotojo lūkesčius, pateikiant jam reikalingą vaizdinę ar tekstinę informaciją. Jei vartotojai į verslo „Facebook“ ar „Instagram“ profilį neužsuka, viena iš priežasčių gali būti nepakankamas žinomumas. Čia mokama Facebook reklama gali būti veiksmingas sprendimas, kadangi ji šaltai auditorijai (kuri apie Jus nieko nežino) padeda skleisti informaciją apie verslo paskyrą, specialius pasiūlymus ar nuolaidas.
Kita vertus, svarbu suprasti, kad mokama fb reklama nėra vienintelė strategija. Sėkmingas socialinių tinklų marketingas taip pat apima kokybiško turinio kūrimą, tinkamą bendruomenės valdymą ir teigiamo verslo įvaizdžio formavimą. Pavyzdžiui, tvarkinga „Facebook“ paskyra, turinti aiškią ir naudingą informaciją, gali pritraukti ir įtraukti vartotojus be mokamos reklamos.
Be to, „Facebook“ suteikia galimybes pažinti savo auditoriją ir matyti, kaip vartotojai reaguoja į skirtingus įrašus. Tai leidžia sužinoti, kokie turinio aspektai yra patrauklūs vartotojams ir galbūt net leidžia sumažinti priklausomybę nuo mokamos reklamos.
Taigi, nors mokama reklama „Facebook“ gali būti efektyvi priemonė didinti verslo matomumą ir pasiekti platesnę auditoriją, ji nėra būtina visose situacijose. Svarbu atsižvelgti į įvairius veiksnius, įskaitant verslo tikslus, auditorijos dydį ir biudžetą. Kartais efektyvi organinė strategija, sutelkiant dėmesį į turinio kokybę ir bendruomenės įtraukimą, gali būti pakankama norint pasiekti norimus rezultatus.
Instagram reklama: kas tai?
Reklama „Instagram“ kanale įprastai administruojama „Facebook“ reklamos aplinkoje (Ads Manager) ir traktuojama, kaip reklamos vieta (placement), todėl dažnu atveju Facebook ir Instagram reklama apjungiame ir įvardijame tiesiog kaip mokamą Meta reklamą.
Reklamą Instagrame laikome įrašus, kurie kaip remiami (angl. Sponsored) įrašai parodomi vartotojų sraute bei tas mokamas reklamas, kurios rodomos prieš vartotojui peržiūrint jo norimą turinį (story, reels ir t.t.). Tinkamą savęs reprezentavimą įmonės Instagram profilyje, tikslinės informacijos ir kokybiško turinio skleidimą vertiname ne kaip mokamą reklamą, tokie veiksmai apima socialinių tinklų rinkodarą.
Messenger reklama: kas tai?
Reklama „Messenger“ kanale administruojama „Facebook“ reklamos aplinkoje (Ads Manager) ir traktuojama, kaip reklamos vieta (placement), todėl Messenger reklamai dažniausiai atskiras reklamos biudžetas nėra išskiriamas. Praktikoje Facebook ir Messenger reklama apjungiame ir įvardijame tiesiog kaip Meta reklamą. Messenger reklamą laikome Messenger aplinkoje tarp kitų vartotojų pranešimų įterptą skelbimą, kuris vizualiai labai panašus į įprastą vartotojo žinutę.
Facebook ir Instagram reklama: kaina?
Planuojant reklamą naujame kanale, svarbus plano etapas – biudžeto nustatymas. Juk visiems svarbu žinoti, kokia reklamos kaina Facebook ar Instagram? Norėdami, jog Jūsų reklama šiuose socialiniuose tinkluose tiesiog būtų aktyvi, pakanka reklamos biudžetui išleisti nuo 1 Eur dienai. Tačiau norėdami suskaičiuoti, kiek iš tikrųjų verta išleisti reklamai „Facebook“ ar „Instagram“, pirmiausia turite žinoti, už ką mokate: už srautą (CPC) arba pasiekiamumą (CPM). Jei tinkamai veikia Meta Pixel, visada rekomenduojama mokėti už konversijas. Taip pat galimi Facebook išvestiniai matavimai: užklausos užpildymas, susidomėjimas ir kt.
Rekomenduojamas dienos biudžetas Meta reklamai priklauso nuo keleto veiksnių, įskaitant verslo tikslus, tikslinę auditoriją, pramonės sektorių ir konkurencijos lygį. Nėra vieno „tinka visiems” atsakymo.
- Startui: Daugeliui mažų ir vidutinių verslų prasminga pradėti nuo mažesnio dienos biudžeto, pvz., 5–20 Eur į dieną. Tai leidžia suprasti, kaip veikia sistema, ir pradėti matyti rezultatus, neinvestuojant didelių sumų. Pradinėje reklamos kampanijos stadijoje svarbu testuoti: auditorijas, reklamų formatus ir pan. Galima padidinti biudžetą, jei matoma, kad reklama atneša norimus rezultatus.
- Aukštai konkurencijai: Dideliuose miestuose arba aukštos konkurencijos sektoriuose gali prireikti didesnio biudžeto, jog verslas taptų matomas. Čia gali tekti skirti 30–50 Eur ar daugiau į dieną. Jei verslo tikslas yra greitas augimas arba turi konkretų pardavimų tikslą, galima investuoti daugiau. Tai priklauso nuo to, kiek esate pasirengę skirti pinigų kliento pritraukimui.
- Biudžeto didinimas: Nustačius savo reklamos išlaidų grąžos (ROAS) tikslus, stebint rezultatus ir matant atsipirkimą, galima saugiai didinti dienos biudžetą. Skirtingose pramonės šakose veiksmingi biudžetai gali labai skirtis. Pavyzdžiui, prabangos prekių ar finansinių paslaugų sektoriuose reklamos išlaidos gali būti didesnės nei mažmeninės prekybos ar vietinio verslo atveju.
Apibendrinant ir atsakant į klausimą, kiek kainuoja Facebook reklama – kaina priklauso nuo Jūsų skiriamo reklamos biudžeto. Žinoma, galutinis sprendimas dėl dienos biudžeto priklauso nuo Jūsų verslo tikslų, galimybių ir rinkos supratimo. Rekomenduojama pradėti nuo mažesnės sumos, stebėti rezultatus ir prisitaikyti pagal poreikius.
Facebook Ads reklama, kaip pradėti?
Prieš pradedant tinkamai dirbti su Facebook Ads reklama, būtini šie žingsniai:
Business Manager paskyra: Sukurti Business Manager paskyrą yra pirmasis žingsnis norint naudotis Meta reklamos įrankiais. Tai jūsų verslo Meta platformoje valdymo centras. Čia galėsite valdyti asmenų (darbuotojų), partnerių prieigos teises, prijungti verslo puslapį bei Instagram paskyrą, susikurti reklamos paskyras, produktų katalogus ir pan. Turėsite visą svarbią informaciją vienoje vietoje. Meta Business Manager paskyrą galite pradėti kurti čia https://business.facebook.com/create.
Facebook puslapis: Jūsų pirmasis žingsnis yra savo veiklai sukurti oficialų Meta verslo puslapį (Facebook Page), kuris atstovaus jūsų verslą socialiniame tinkle. Tai bus jūsų prekės ženklo veidas Meta platformoje bei pagrindas visoms būsimoms reklamos kampanijoms. Puslapį galite sukurti ir po to, kai jau turėsite susikūrę Meta Business Manager paskyrą. Meta verslo puslapį galite pradėti kurti čia https://www.facebook.com/pages/creation. Jei puslapį jau turite, jį reikėtų pridėti prie jau sukurtos Business Manager paskyros (instrukcija anglų k.).
Instagram paskyrą: Jei turite Instagram paskyrą, ją taip pat reikėtų pridėti prie Business Manager paskyros (instrukcija anglų k.). Tai suteikia galimybę centralizuotai valdyti ir sinchronizuoti turinį bei reklamas abiejose platformose, didinant veiksmingumą ir pasiekiamumą. Instagram, esantis svarbus socialinės medijos kanalas su didžiule auditorija, atveria galimybes tikslinti skirtingas demografines grupes, gerinti prekės ženklo matomumą ir didinti įsitraukimą, o taip pat naudotis pažangiomis reklamos funkcijomis ir gauti išsamius analitikos duomenis, kas yra būtina sėkmingai socialinių tinklų rinkodaros strategijai vykdyti.
Reklamos paskyra: Reklamos paskyra yra būtina norint pirkti Facebook Ads reklamą, nes būtent čia vykdomas ir Facebook reklamos apmokėjimas. Per Meta Business Manager (Facebook Ads Manager) sukuriate reklamos paskyrą, kurioje kursite reklamos kampanijas, nustatysite reklamos biudžetus, pridėsite mokėjimo būdus ir seksite reklamų efektyvumą, matysite mokėjimų informaciją bei sąskaitas iš Meta. Jei Ads Manager paskyrą jau turite, jį reikėtų pridėti prie jau sukurtos Business Manager paskyros (instrukcija anglų k.).
Meta Pixel ir Conversions API: Tai ypatingai svarbus žingsnis siekiant stebėti ir analizuoti vartotojų veiksmus jūsų internetinėje svetainėje ar parduotuvėje ir kaip jie sąveikauja su jūsų reklamomis. Meta Pixel yra mažas kodo fragmentas, įterpiamas į internetinę svetainę, kuris padeda sekti konversijas, kurti tikslines auditorijas ir rinkti duomenis reklamos optimizavimui. Šiame etape, dažniausiai, reikalinga programuotojo arba šį procesą suprantančio specialisto pagalba (instrukcija anglų k.).
Taip pat svarbu:
- Sukurti produktų katalogą (el. parduotuvėms). Jei naudosite produktų reklamas, importuokite savo internetinės parduotuvės produktų katalogo duomenis į Meta katalogą per Business Manager (instrukcija anglų k.).
- Domeno patvirtinimas Meta Business paskyroje. Svarbus žingsnis prekės ženklo autentiškumui ir saugumui, reklamų veiksmingumui ir turinio valdymui, ypač atsižvelgiant į privatumo politikos atnaujinimus, suteikiant galimybes, pvz., konversijų sekimui per Meta Pixel (instrukcija anglų k.).
- Informacijos apie verslą užpildymas. Užpildant „Business Information” skiltį Meta Business paskyroje, padidėja verslo skaidrumas ir patikimumas vartotojų bei platformos akyse, kas stiprina profesionalų įvaizdį ir užtikrina tikslesnę reklamų segmentaciją bei efektyvumą, svarbų tiek klientų pasitikėjimui, tiek verslo atstovavimui Meta sistemoje.
Meta reklama, kaip įvertinti?
Ar Meta reklama efektyvi? Pirmiausia reikia žinoti, ko siekiama Facebook reklama. Pavyzdžiui, jeigu reklamos tikslas nėra tiesioginiai pardavimai, bet siekiama didinti prekės ženklo, paslaugos ar produkto žinomumą, tuomet augantis reklamos parodymų kiekis galėtų būti vertinamas kaip teigiamas rezultatas. Jeigu siekiama didesnio įsitraukimo į turinį ar daugiau video peržiūrų, tuomet, žinoma, didėjantis vartotojų įsitraukimas ar peržiūrų kiekis ir bus ženklas, kad reklama veikia taip, kaip ir buvo tikėtasi.
Ar Meta reklama atsiperka? Norint atsakyti, pirmiausia būtina įsitikinti, jog interneto svetainėje ar el. parduotuvėje įdiegtas Meta pixel ir tinkamai fiksuojamos konversijos. El. parduotuvėms taip pat reikėtų apskaičiuoti ribinį Meta reklamos išlaidų grąžos rodiklį (RAOS). Tuomet stebint reklaminių kampanijų statistiką, galima tiksliai įsivertinti, kiek konversijų buvo sulaukta ir kokia reklamos išlaidų grąža. Žinoma, siekiant geresnių reklamos rezultatų gali būti reikalingas konversijų optimizavimas.
Kada verta dirbti su Facebook agentūra?
Facebook reklamos paslaugos yra efektyviausios, kai jos užsakomos atsižvelgiant į konkrečius verslo poreikius ir situacijas. Pavyzdžiui, jos ypač praverčia el. parduotuvėms, norinčioms padidinti savo prekių matomumą ir pardavimus. Štai keletas atvejų, kada Facebook reklamos paslaugos dirbant su Facebook agentūra yra ypač veiksmingos:
- Tikslinei auditorijai pasiekti: Facebook reklama yra efektyvi, kai reikia pasiekti tikslinę auditoriją. Agentūra, turinti sertifikuotus „Meta“ specialistus, gali padėti išsiaiškinti, kas yra jūsų idealūs klientai, ir taikyti reklamas būtent jiems.
- Reklamos audito ir optimizavimo atveju: Profesionalus reklamos auditas, atliekamas agentūros, gali padėti identifikuoti galimybes gerinti esamas reklamas, pateikiant rekomendacijas remiantis surinktais duomenimis. Tai ypač svarbu el. parduotuvėms, siekiant optimizuoti reklamos efektyvumą ir didinant investicijų grąžą (ROI).
- Suderintos reklamos strategijos kūrimas: Efektyviausia, kai reklamos strategija yra kruopščiai suplanuota ir įgyvendinama pagal verslo tikslus. Agentūra gali padėti sukurti ir vykdyti tokias strategijas, kurios padeda el. parduotuvėms siekti didesnių pardavimų.
- Visapusiško turinio ir dizaino pateikimas: Suteikiant visas reikalingas skaitmeninės rinkodaros paslaugas vienoje vietoje, įskaitant tekstų kūrimą ir dizainą, Facebook agentūra gali padėti sukurti patrauklų ir įtaigų turinį reklamai. Tai ypač svarbu, kai norima pritraukti dėmesį konkurencingoje el. prekybos rinkoje.
- Išsamios ataskaitos ir tolimesnio vystymo rekomendacijos: Galimybė gauti išsamią grįžtamąją informaciją ir aiškias tolimesnes reklamos vystymo rekomendacijas yra labai vertinga. Tai leidžia el. parduotuvėms ir įprastoms interneto svetainėms nuolat tobulinti savo reklamos strategijas, siekiant didesnio įsitraukimo ir pardavimų.
Šie aspektai rodo, kad Facebook reklamos paslaugos yra efektyviausios, kai jos yra tinkamai pritaikomos ir administruojamos atsižvelgiant į specifinius verslo tikslus ir poreikius, ypač el. parduotuvių kontekste. Prieš pradedant darbą su agentūra, visada rekomenduojame pirmiausiai užsiregistruoti nemokamai 30 min. konsultacijai.
Kaip užtikrinti paskyrų saugumą?
Dviejų žingsnių prisijungimo autentifikavimo (2FA) aktyvavimas. Padidina paskyros saugumą, apsaugant nuo neautorizuoto prisijungimo ir užtikrina verslo duomenų, klientų informacijos bei finansinių operacijų saugumą. Tai yra svarbus žingsnis siekiant apsaugoti verslo veiklą ir patikimumą internete (instrukcija anglų k.).
Pridėti atsarginį Meta Business paskyros administratorių. Jeigu pagrindiniam administratoriui netikėtai nebeįmanoma pasiekti paskyros, dėl įvairių priežasčių, pavyzdžiui, dėl paskyros apsaugos pažeidimų, pamirštų prisijungimo duomenų, ar net asmeninių sveikatos problemų, atsarginis administratorius užtikrina, kad prieigos prie paskyros ir valdymo funkcijų nebus prarastos. Tai svarbu, ypač kritinėse situacijose, kai reikia greitai reaguoti ar priimti svarbius sprendimus (instrukcija anglų k.).
Būti būdriems. Vis dažniau puslapių ir paskyrų savininkai sulaukia kenkėjiškų pranešimų iš neaiškių šaltinių. Rekomenduojama gavus pranešimą iš nežinomo puslapio ar asmens – nespausti žinutėje esančių nuorodų ir neatliktų jokių prašomų veiksmų. Kitu atveju galite prarasti paskyras. Jei yra galimybė, visada prieš atliekant bet kokį veiksmą, pasikonsultuokite su specialistais ir įsitikinkite, jog gautas pranešimas nėra dar vienas gūdrus bandymas pavogti Jūsų paskyras.
Socialinių tinklų marketingas: kas tai?
Svarbu suprasti, jog socialinių tinklų rinkodara (marketingas) ir mokama reklama yra skirtingos sąvokos. Facebook Ads reklama yra tik viena iš sudedamųjų socialinių tinklų rinkodaros (marketingo) dalių. Socialinių tinklų marketingas yra procesas, kai įmonės ar privatūs asmenys naudoja socialinius tinklus, pavyzdžiui, „Facebook“, „Instagram“, „Twitter“, „LinkedIn“, „TikTok“ ir kitus, siekdami pasiekti įvairius verslo, prekės ženklo ar asmeninius tikslus. Šis marketingo būdas apima įvairias veiklas:
Socialinių tinklų marketingo tikslai gali būti įvairūs: prekės ženklo žinomumo didinimas, pardavimų skatinimas, klientų lojalumo stiprinimas, bendruomenės kūrimas, tiesioginė klientų paieška, viešųjų ryšių tikslų įgyvendinimas ar tiesioginė sąveika su auditorija. Ši internetinio marketingo forma yra labai dinamiška ir nuolat kinta, todėl reikalauja nuolatinio mokymosi ir prisitaikymo.