
ROAS (Return on Ad Spend) – tai vienas svarbiausių rodiklių vertinant reklamos efektyvumą. Jei reklamuojatės „Google Ads“, „Meta Ads“ (Facebook, Instagram), „TikTok Ads“ ar keliose platformose vienu metu, bet nežinote savo minimalaus ROAS, rizikuojate reklamos biudžetą leisti nuostolingai. Žinoma, norint apskritai žinoti, koks Jūsų ROAS, būtina matuoti konversijas Google Analytics, Meta ir TikTok pixel pagalba.
ROAS skaičiuoklė
Įveskite biudžetą ir pajamas (arba konversijas + vid. krepšelį). Pasirinktinai – pelno maržą, kad pamatytumėte lūžio ROAS.
⚙️ Papildomai: bruto pelno marža
Pastaba: ROAS = Pajamos ÷ Reklamos biudžetas. Lūžio ROAS = 1 ÷ marža. Pvz., esant 30% maržai, lūžio ROAS ≈ 3.33×.
Pavyzdys: Jei reklamai išleidote 1000 €, o gautos pajamos siekia 4000 €, ROAS = 4.
Bet ar ROAS 4 visada yra geras? – Nebūtinai. Jei Jūsų pelno maržą vos 20 %, tikroji pelno formulė atrodys visai kitaip. Todėl elektroninėms parduotuvėms dirbant su reklama internete būtina žinoti ne tik kiekvieno reklamos kanalo ROAS, bet ir pelno maržą.
Skaičius gražus, bet pelno nėra?
Pardavėte prekių už 5000 €, išleidote 1000 € reklamai. Atrodo – pelningumas garantuotas? Deja, jei prekių savikaina yra 4000 € (pelno marža 20 %), skaičiavimas atrodys taip:
5000 € (pajamos) − 4000 € (savikaina) − 1000 € (reklama) = 0 € pelno.
Tai reiškia, kad dirbote be jokio uždarbio, nors ROAS buvo 5. Reikalingas minimalus ROAS tokioje situacijoje yra 6. Tik tokiu atveju reklama iš tikrųjų atsipirks. Žinoma, jeigu reklamą administruojate ne savarankiškai, o su specialistų ar agentūros pagalba, reikėtų nepamiršti įsitraukti ir šių išlaidų. Mūsų klientams, kurių reklamos biudžetai itin maži, šios išlaidos kartais pakeičia galutinį rezultatą į neigiamą pusę. Todėl labai svarbu įsivertinti visas realiai patiriamas išlaidas.
Minimalus ROAS: kiek turi atnešti 1 euras?
Minimalus ROAS priklauso nuo Jūsų pelno maržos, kurią kiekvienas verslas privalo žinoti. Kuo ji mažesnė, tuo didesnio ROAS reikia, kad būtų pelnas. Įprastai prekių marža žemesnė, nei paslaugų, todėl el. prekybai reikalingas didesnis minimalus ROAS.
- Jei pelno marža 50 % – minimalus ROAS – 2.
- Jei pelno marža 25 % – minimalus ROAS – 4.
- Jei pelno marža 20 % – minimalus ROAS – 5.
Žinodami savo ribinį (minimalų) ROAS, galėsite realiai vertinti, ar reklama internete generuoja pelną, ar tik augina srautą. Tik turėdami šiuos skaičius galite efektyviai planuoti reklamos biudžetą ir matyti realias perspektyvas.
Kada galima leisti sau mažesnį nei minimalų ROAS?
Trumpuoju laikotarpiu – niekada, nes tiesiog prarasite reklamai skirtus pinigus. Tačiau jei planuojate remarketingo kampanijas, turite aiškų pirkėjo LTV (lifetime value), arba parduodate prenumeratas, gali būti verta klientą „prisivilioti“ su mažesniu ROAS, o pelną gauti vėliau per pasikartojančias konversijas. Pavyzdžiui mūsų agentūros atveju klientams suteikiamos ne vienkartinės paslaugos, jie moka mėnesinį administravimo mokestį. Todėl su mumis jau daug metų dirbančių klientų ilgalaikė vertė yra gerokai didesnė, nei naujai pasirašiusių sutartį.
Kuris reklamos kanalas ROASą kelia sparčiausiai?
- Google Ads. Geriausiai veikia reklama paieškoje, kai klientas jau ieško konkretaus produkto ar paslaugos. Tokiu atveju ROAS dažnai viršija 5 ir gali būti net dviženklys. Ypač efektyvu e. parduotuvėms, turinčioms istorinius konversijų duomenis. Tokiu atveju galima naudoti Performance Max kampanijas, kurios apima visus Google reklamos kanalus ir kartais gali parodyti itin gerus rezultatus.
- Meta Ads (Facebook / Instagram). Tinka tiek naujų klientų paieškai, tiek remarketingui. Jei svetainėje įdiegti Meta Pixel ar Conversions API, ROAS skaičiuojamas Meta Ads aplinkoje gana tiksliai, tačiau dėl atribucijos modelio Google Analytics ir Meta duomenis gali skirtis. Rekomenduojama pradėti nuo reklamos generuojančios srautą ar pardavimus. Surinkus pirmąsias konversijas, algoritmams bus lengviau suprasti, kurie vartotojai bus linkę konvertuoti.
- TikTok Ads. Jei turite reklamai tinkančio turinio arba esate pasiruošę jį kurti, TikTok reklama gali veikti puikiai. Tačiau šiame kanale reklamos ROAS priklauso ne tik nuo reklamos taikymo, bet ir nuo to, ar video turinys yra įtraukiantis (turi gerą kabliuką). Mūsų agentūros klientams, kurie investuota į gerą video turinį, šis reklamos kanalas generuoja itin aukštą ROAS. Žinoma, ROAS skaičiuoti galima tik įdiegus TikTok Pixel, todėl jei jo neturite – pirmas žingsnis aiškus.
Kiek išleisti reklamai?
Jei Jūsų verslas generuoja sąlyginai nedidelę apyvartą ir tiesiog norite išbandyti reklamos kanalus, startui: Google Ads – nuo 10–15 €/d., Meta Ads – nuo 15–20 €/d., TikTok Ads – nuo 20 €/d.
Be reklamos biudžeto taikomas ir agentūroje dirbančių specialistų administravimo mokestis, todėl bendra mėnesinė suma gali siekti ir 1000 Eur.
Kaip pradėti matuoti ROAS teisingai?
- Savo interneto svetainėje ar el. parduotuvėje įdiekite visų planuojamų reklamos kanalų konversijų stebėjimo įrankius: Google Tag Manager, Meta Pixel, TikTok Pixel, Google Analytics.
- Naudokite Looker Studio ataskaitoms arba gaukite jas iš agentūros. Jei naudojate tik vieną reklamos kanalą, ROAS galite stebėti to kanalo reklamos valdymo aplinkoje.
- Atskirai skaičiuokite ROAS pagal kiekvieną platformą ir kampanijų tipą. Kitu atveju nežinosite, kuris reklamos kanalas efektyviausias.
Reklama turi nešti pelną, ne paspaudimus.
Reklamos pasiekiamumas, peržiūros, paspaudimai ar sekėjų skaičius – tai tik tarpiniai rezultatai, kurie neparodo realios investicijų į reklamą internete grąžos. Mūsų tikslas – konversijos, pardavimai ir matuojamas Jūsų pelnas. Jei jau leidžiate pinigus skaitmeninei rinkodarai, pasirūkite, kad ji atsipirktų. Ir ne emocijomis, o skaičiais. Tokiu principu dirbame su visais mūsų klientais, padedame jiems pelningai investuoti į reklamą internete. O jei nežinote, ar Jūsų reklama efektyvi, susisiekite dėl nemokamo audito.