Kaip ir kiekvienos el. reklamos priemonės, taip ir SEO paslaugų apsipirkimą galima įvertinti konkrečiais skaičiais. Tereikia parinkti tinkamus „Google Analytics” nustatymus ir mokėti analizuoti statistinius rodiklius. Viskas prasideda nuo teisingų konversijų bei tikslų nustatymų. Jei šie rodikliai nėra sekami, galima teikti, jog Jus apskritai nematuojate internetinės reklamos efektyvumo ir švaistote pinigus vėjais.
Optimizavimo tikslai
Pagrindiniai SEO optimizavimo tikslai yra žinomumo arba pajamų didinimas. Siekiant didinti projekto žinomumą, parenkami labiau bendriniai, žemesnės konkurencijos ir daugiausiai parodymų sulaukiantys raktažodžiai. Tokiu atveju investicijų į SEO paslaugas grąža gerokai mažesnė (ROI). Rezultatas – padidėjęs organinis (Organic Search) ir tiesioginis (Direct) srautas. Žinoma, didesnis šio srauto pokytis automatiškai generuoja didesnį konversijų kiekį. Tačiau tai negarantuoja konkretaus atsipirkimo laikotarpio ir pasirinkus šį tikslą, negalima vienareikšmiškai teigti, jog SEO paslaugos neatsiperka.
Siekiant sulaukti didesnio pajamų augimo iš organinio srauto, parenkami tiksliai raktažodžiai, kurie generuotų didžiausias pajamas. Tačiau ne visada vienintelis sprendimas yra šių raktažodžių pozicijų kėlimas SERP. Jei projektas jau turi gana neblogas pozicijas paieškos sistemose, tačiau nesulaukia pakankamo lankytojų srauto, puikus sprendimas gali būti CTR (parodymų ir paspaudimų santykio) didinimas atliekant tik vidinę optimizaciją. Todėl, jei atlikus SEO optimizavimo darbus raktažodžių pozicijos beveik nepakito, negalima teigti, kad tai neatnešė jokios papildomos vertės.
Organinis srautas
Kiekvienas reklamos kanalas „Google Analytics” sistemoje atskiriamas standartiniais arba Jūsų nustatytais šaltiniais (display, social ir t.t.). SEO paslaugų dėka sulaukiamas lankytojų srautas standartiškai atvaizduojamas, kaip organinis srautas (Organic Search). Todėl norint įvertinti SEO paslaugų efektyvumą, reikėtų stebėti būtent šio iš Google ir kitų paieškos sistemų gaunamo srauto pokyčius.
Konversijos ir tikslai
Jei svetainėje sekamos konversijos ir tikslai, kurie turi konkrečias vertes, SEO paslaugų atsipirkimą galima gana lengvai išmatuoti. Tereikia pasirinkti skirtingus laikotarpius (pavyzdžiui mėnesį prieš pradedant SEO optimizavimą ir mėnesį po) ir palyginti iš organinio srauto gautų konversijų ar pasiektų tikslų pokytį. Šis pokytis yra konkretus papildomai gautų konversijų ir pasiektų tikslų skaičius, kuris dauginamas iš nustatytų verčių. Taip galima tiksliai pamatuoti, per kokį laikotarpį Jums visiškai atsipirko investicija į SEO paslaugas.
Pozicijų sekimas
Jei svetainėje nėra nustatyti tiksli ir konversijos, SEO paslaugų atsipirkimą galima įvertinti tik labai abstrakčiai pagal sulauktą papildomą organinį srautą ar pasiektas pozicijas. SEO praktikoje įprasta sekti optimizuojamų raktažodžių pozicijas, tačiau dažnai daroma klaida ir nesekami bendrai visų svetainėje esančių raktažodžių pokyčiai. Tai labiausiai turėtų būti aktualu daug turinio turinčioms svetainėms ar el. parduotuvėms, kurių prekių asortimentas itin gausus ir bendras raktažodžių kiekis gana didelis. Tokiuose projektuose bendri SEO optimizavimo veiksmai gali atnešti nemažus pozicijų pokyčius didžiajai daliai visų turimų raktažodžių. Todėl bendras visų raktažodžių pozicijų kilimas gali atnešti gerokai didesnį pelną. Tai gana dažnai pamirštama ir atsižvelgiama tik į SEO plane numatytus raktinius žodžius.
Ar SEO paslaugos atsiperka?
Nusistačius teisingus SEO optimizacijos tikslus ir tinkamai matuojant bei sekant tam tikrų rodiklių pokyčius, visada galima tiksliai įvertinti, ar SEO paslaugos Jūsų projektui atsipirko. Jei darbus atlieka kompetentingas SEO specialistas, paslaugos visada atsiperka. Neigiamą nuomonę apie SEO optimizaciją formuoja prasti SEO specialistai arba nemokėjimas tinkamai pamatuoti atnešamą vertę.