12 patarimų, kaip verslui išgyventi per karantiną?

Patarimai verslui, kaip išgyventi per KarantinąŠalies gyventojams ir verslui bandant prisitaikyti prie gyvenimo anksčiau dar nepatirtomis sąlygomis, bene pagrindinis kylantis klausimas – o kaip gyvensime toliau? Tam, kad verslas būtų kuo geriau pasiruošęs dabarčiai ir ramiai lauktų ateities, svarbios pagrindinės taisyklės. Išanalizavome pastarųjų dienų pokyčius rinkoje ir pateikiame pagrindines rekomendacijas verslams:

Būkite ten, kur Jūsų dabar reikia Jūsų vartotojui. Žinoma, Jūsų prekių ar paslaugų vartotojas šiuo metu, labiausiai tikėtina, yra savo namuose, tad būtent čia vartotoją ir turite pasiekti. Užtikrinkite, kad Jūsų prekes ir paslaugas jis gautų patogiai ir tiksliai ten, kur jos jam yra reikalingos.

Prekes ir paslaugas pristatykite kuo greičiau. Pasirūpinkite, kad prekes ir paslaugas vartotojui pristatytumėte Jūs, o ne Jūsų konkurentas. Vadinasi, būtent dabar reikia veikti ypač operatyviai.

Reikiamą informaciją pateikite aiškiai ir gerai matomoje vietoje. Vartotojams šiuo metu svarbiausia informacija – prekių pristatymo bei paslaugų suteikimo terminai – turi būti lengvai matoma visiems vartotojams. Aiškumas ir paprastai pateikiama informacija dabar svarbiausia. Įvertinkite užsakymų kiekius ir galimybes pristatyti prekes ar paslaugas. Tai labai svarbu, vartotojui priimant sprendimą pirkti iš Jūsų – dėkite visas pastangas nenuvilti vartotojo šiuo įtemptu laikotarpiu. 

Užtikrinkite verslo pasiekiamumą internetu. Svarbu, kad Jūsų verslo internetinė svetainė veiktų sklandžiai, net ir išaugus vartotojų srautams. 

Reaguokite į užklausas. Nelikus galimybės vartotojams apsilankyti fizinėse parduotuvėse ir ten konsultantams bei vadybininkams užduoti norimus klausimus, šiuos klausimus vartotojai pateiks telefonu ir internetu. Būkite pasiruošę į jas reaguoti. Ir reaguokite greitai – uždelsta reakcija į vartotojo užklausą – tai prarastas vartotojas. Jei uždarėte fizinę parduotuvę, apmokykite personalą bendrauti su potencialiais klientais nuotolinio ryšio priemonėmis. 

Leiskite vartotojams apsipirkti lengviau. Supaprastinkite pirkimo ar prekių, paslaugų užsakymo procesą savo tinklapyje. Atsisakykite nebūtinų informacijos laukų.

Nesistenkite dirbtinai uždirbti iš karantino. Šiuo metu visi vis dar bandome prisitaikyti prie situacijos, tačiau būtinas prekes ir paslaugas vis tiek perkame. Nedidinkite prekių ar paslaugų kainų, jeigu tam nėra jokių objektyvių ir nuo Jūsų nepriklausančių priežasčių. Dirbtinai padidinę prekių ar paslaugų kainas šiuo laikotarpiu, vėliau galite dar ilgai jausti to padarinius – klientai Jus vertins kaip nepatikimą verslą, ne tik patys nebepirks iš Jūsų, tačiau savo nuomone neabejotinai pasidalins su draugais, pažįstamais, kontaktais socialiniuose tinkluose. Būkite atsakingi. 

Taikykite nuolaidas. Akcijos ir specialūs (ypač – trumpalaikiai) pasiūlymai veikė visada, dabartinė situacija – ne išimtis. Nebūdami užtikrinti dėl ekonominės situacijos artimoje ateityje, vartotojai dar aktyviau ieško pigesnių prekių ar paslaugų.

Skirkite dėmesį skaitmeninei rinkodarai. Atminkite, kad dabar, kai didžioji šalies gyventojų dalis yra likusi namuose, internetas – kaip niekad svarbus informacijos paieškos ir sklaidos šaltinis. Būkite čia. Išsigryninkite tikslines savo vartotojų auditorijas, analizuokite jų paieškos istoriją, supraskite, kas jiems šiuo metu svarbu, ir tai pasiūlykite internete.

Naudokite vizualinę reklamą. Kardinaliai kintant situacijai rinkoje, kai vartotojai negali keliauti, aktyviai pramogauti baruose, kavinėse, restoranuose, lankytis kino teatruose ir kt., neužimta lieka erdvė, kurioje anksčiau buvo rodoma šias paslaugas teikiančių verslų reklama. Mažesnė konkurencija lemia ir mažesnes reklamos kainas. Išnaudokite susidariusią situaciją savo naudai – naudodami reklaminius skydelius (banerinę reklamą) aktyviai priminkite apie save vartotojams arba supažindinkite su savo teikiamomis paslaugomis naujus vartotojus. 

Investuokite į verslo ateitį. Jei šiandien Jūsų prekės ar paslaugos nėra aktualios vartotojams, nereiškia, kad taip bus visada. Praėjus kriziniam laikotarpiui didžiausią augimą galima prognozuoti tam verslui, kuris jau bus matomas Google paieškos sistemoje. Šiuo metu itin aktyviai keičiasi vartotojų užklausų turinys Google paieškos sistemoje. Todėl tai puiki galimybė investuojant mažesnius kaštus į SEO optimizaciją, pasivyti ar net ir aplenkti konkurentus paieškos sistemose.

Stebėkite konkurentų veiksmus. Jei matote galimybę užimti didesnę rinkos dalį ir turite tam finansines galimybes – investuokite į verslo plėtrą. Taip pašalinsite konkurentus, o, pasibaigus kriziniam laikotarpiui, sparčiau auginsite savo verslą.