Local SEO: ar Jūsų verslą randą Google Maps ir ChatGPT?

local seo ir chatgpt seo

Kas yra local SEO?

Nors tai jau nėra naujas terminas, tačiau vis dar dažnai maišomas su tradiciniu SEO, kai dažniausiai dirbama tik su interneto svetaine. Local SEO – tai Jūsų verslo profilių ir interneto svetainės optimizavimas vietinėms paieškų užklausoms, leidžiantis Jūsų verslui būti matomam Google paieškoje, Google Maps platformoje ir net dirbtinio intelekto generuojamuose rezultatuose, tokiuose kaip ChatGPT. Jeigu Jūsų verslo nėra tarp pirmųjų rekomenduojamų rezultatų – vadinasi, klientai Jus greičiausiai aplenkia ir renkasi Jūsų konkurentus. Šiandien vis dažniau kaip informacijos paieškos priemonė pasirenkama ne tik Google paieškos sistema, bet ir ChatGPT ar kitas dirbtinio intelekto įrankis. Todėl šiame straipsnyje aptarsime pagrindinius veiksnius, kurie turi tiesioginę įtaką local (vietiniam) ir AI (DI) SEO efektyvumui.

1. Google My Business: pagrindas kiekvienam local SEO

Local SEO optimizavimas prasideda nuo Google My Business profilio sukūrimo (jei tokio apskritai dar neturite). Jei Google Mano Verslas (My Business) profilį jau turite, labai svarbu patikrinti, ar teisingai ir pilnai užpildyta visa pagrindinė informacija. Svarbiausias elementas yra tikslus įmonės ar prekės ženklo pavadinimas, kuriame būtų ir pagrindinis Jūsų veiklos ar nišos raktažodis. Pavyzdžiui mūsų agentūros atveju Google Maps profilio pavadinimas yra „FAD – Skaitmeninės rinkodaros agentūra”, kai FAD – prekės ženklas, o Skaitmeninės rinkodaros agentūra – pagrindinis raktažodis. Taip pat profilyje būtina pasirinkti vieną tinkamiausią to verslo veiklos kategoriją ir sukurti tinkamomis raktinėmis frazėmis praturtintą aprašymą. Žinoma, reikėtų nepamiršti ir šios informacijos:

  • adresas
  • telefono numeris
  • darbo laikas
  • nuoroda į interneto svetainę

Jei informacija netiksli arba jos tiesiog nėra – tiek Google, tiek AI įrankiai (pvz., ChatGPT) gali Jūsų verslo neįtraukti tarp rekomenduojamų rezultatų, nes be raktinių frazių tiesiog nesupras koks tai verslas.

2. Reputacijos valdymas – esminis AI SEO veiksnys

Atsiliepimai labai svarbu, tačiau šiandien vien atsiliepimų kiekis nebėra pakankamas kriterijus. Google ir dirbtinio intelekto įrankiai analizuoja:

  • Kiek Jūsų atsiliepimų yra skirtingose platformose (ne tik Google, bet ir Facebook, Tripadvisor, Trustpilot ir kt.)?
  • Koks vartotojų atsiliepimų turinys (raktinės frazės) ir tonas (ypač Google Maps profilyje)?
  • Kaip greitai ir kokiu tonu atsakote į neigiamus komentarus?

Local SEO labai svarbus Google My Business atsiliepimų kiekis ir jų turinys, tačiau natūraliai populiarus verslas dažniausiai turi daug atsiliepimų visuose platformose. Todėl jei visi atsiliepimai koncentruoti tik viename kanale, tai gali būti vertinama kaip nenatūralu – tiek paieškos sistemų, tiek AI vertinimo algoritmų. Pavyzdžiui mūsų agentūros atveju daugiausiai atsiliepimų turime Google Maps, tačiau taip pat nemažai tiek Facebook, tiek rekvizituose, todėl tai atrodo natūraliai.

3. ChatGPT SEO: konkurentų analizė su DI pagalba

ChatGPT SEO gali būti vykdomas tokiais pačiais metodais kaip tradicinis SEO, čia nereikia išradinėti dviračio – pakanka atlikti konkurentų analizę.
Paprastas testas: užduokite ChatGPT klausimą, pvz.: „Rekomenduok autoservisą Panevėžyje“. Jei Jūsų autoserviso verslo nėra tarp rezultatų – konkurentai Jus lenkia. Įsigilinkite, kaip jie tvarko savo profilius, kokį turinį skelbia, kokią komunikaciją palaiko su klientais. Tai padės lengviau suprasti, kokie esminiai Jūsų verslo ir Jūsų konkurentų skirtumai.

4. Nuoseklumas visose platformose

Vis dar dažna klaida – skirtingi kontaktiniai duomenys skirtingose platformose, ypač jei platformų yra nemažai ir kai kurios iš jų pamirštos. Ši klaida dažniausiai pasitaiko mūsų klientų įmonėse, kai keičiasi už marketingą atsakingi darbuotojai, pamirštami prisijungimo duomenis, ar apskritai, kad tokie įmonės profiliai egzistuoja. Tarkime, Jūsų „Facebook“ puslapyje vienas telefono numeris, o „Google“ – kitas. Tokiais atvejais AI gali nesuprasti, kad tai tas pats verslas. AI SEO efektyvumas tiesiogiai priklauso nuo to, ar visur pateikiate vienodus duomenis:

  • Identišką pavadinimą;
  • Tą patį adresą;
  • Vienodus kontaktus.

Jei visur informacija pateikiama vienoda, algoritmams lengviau sugrupuoti visus profilius ir suprasti, jog tai tas pats savininkas.

5. Paminėjimai žiniasklaidoje – Google ir AI autoritetas

Regioniniai straipsniai apie Jūsų verslą – ne tik tiesioginė reklama ar atgalinės nuorodos išoriniam SEO optimizavimui. Google ir dirbtinis intelektas vertina:

  • Ar Jūsų prekės ženklas minimas patikimuose šaltiniuose?
  • Kokiame kontekste jis pristatomas?
  • Ar straipsnyje nurodomi konkretūs Jūsų pranašumai ar veiklos rezultatai?

Priešingai nei tradiciniame SEO, atgalinių nuorodų straipsniuose apskritai gali nebūti. Čia svarbu tik prekės ženklo paminėjimai, ypač straipsnių pavadinimuose. Kuo daugiau išorinių paminėjimų – tuo stipresnis Jūsų prekės ženklo autoritetas, kuris teigiamai veikia tiek Google Maps SEO, tiek ChatGPT SEO. Galite lengvai patikrinti, koks Jūsų prekės ženklo autoritetas: tiesiog į paieškos sistemą suveskite savo prekės ženklą ir peržiūrėti kiek skirtingų šaltinių pateikiama SERP.

6. Google AI Overviews: struktūrizuoti duomenys ir semantinis aiškumas

Norint, kad Jūsų verslas būtų įtrauktas į Google AI Overviews (dirbtiniu intelektu pagrįstus atsakymus Google paieškos rezultatų viršuje), būtina užtikrinti, kad svetainėje būtų ne tik turinys, bet ir jo aiški struktūra. Tam pasitelkiami struktūrizuoti duomenys – vadinamasis Schema Markup žymėjimas. Tai techninio SEO dalis, leidžianti „Google“ geriau suprasti svetainės turinį semantiniame lygmenyje. Todėl labai svarbu pasirinkti tinkamą Schema.org šabloną ir jame nurodyti svarbiausią informaciją, pavyzdžiui:

  • įmonės pavadinimas ir kontaktai (angl. LocalBusiness)
  • darbo laikas
  • teikiamos paslaugos (Service)
  • klientų atsiliepimai (Review)
  • regionas, kuriame veikiate

Google AI generuoja atsakymus remdamasis ne tik tekstiniu turiniu, bet ir technine svetainės struktūra. Schema žymos padeda algoritmui greičiau identifikuoti, kad Jūsų svetainė yra autoritetingas šaltinis vietos paslaugų temoje – būtent tai ir lemia, ar Jūsų verslas bus įtrauktas į dirbtinio intelekto sugeneruotą atsakymą. Taip pat verta pasirūpinti:

  • Aiškiais, struktūruotais klausimų–atsakymų (FAQ) blokais;
  • Konkretumu turinyje – vietovės, paslaugų kainos, atsakomybės ribos.

Visa tai padidina tikimybę būti ne tik paieškos rezultatuose, bet ir AI atsakymų viršuje. Taip pat ChatGPT geriau supranta struktūruotą informaciją ir gali tiksliau rekomenduoti Jūsų verslą užklausose, kuriose minimas Jūsų regionas ar veikla.

7. Specializacijos išryškinimas per turinį ir sėkmės istorijas

AI įrankiai kaip ir Google paieškos sistema analizuoja ne tik Jūsų svetainės techninius aspektus, bet ir tekstinį turinį. Todėl rekomenduojama svetainėje publikuoti:

  • Konkrečių darbų pavyzdžius;
  • Klientų sėkmės istorijas;
  • Turinį, aiškiai nurodantį Jūsų specializacijas.

Tai leidžia AI suprasti, kokiose srityse Jūs esate stipriausi – ir rekomenduoti Jūsų paslaugas tikslingai tiems, kas ieško konkretesnių rekomendacijų.

Norite, kad Jūsų verslas būtų matomas visur?

Local SEO šiandien apima ne tik Google žemėlapius, bet ir visą AI aplinką – nuo ChatGPT iki kitų dirbtinio intelekto sistemų. Tinkamai sutvarkyta verslo informacija, gera reputacija, nuoseklumas, turinio aiškumas ir regioninis viešumas – visų šių elementų sinergija leidžia pasiekti maksimalią naudą. Priimkite tinkamus sprendimus jau šiandien ir aplenkite savo konkurentus!